onsdag 27 juli 2016

Vilken fantastisk dag!

Vi började vår semester med ett helt fantastisk bröllop, så mycket kärlek! ♥
Det var fredagen den 15 Juli som vi började vår resa mot Linköping tidig förmiddag. Det var strålande sol när vi gav oss av i från Åhus. Men ju närmare vi kom mot Linköping desto svartare moln och även kraftiga skurar.


 Men väl framme på Fawlty Towe - Park Hotell i Linköping checkade vi n och sedan ut på stan, lunch var nödvändigt. Mer om hotellet i ett senare inlägg. Vi hade i alla fall uppehåll!


Jag hade kollat upp lite olika matställe och lite Thai eller kinamat är ju aldrig fel. Vi valde Jade som hade ett stort utbud. Väldigt gott.



Sen var det dags att ta sig tillbaka till hotellet för att göra vid sig inför  Starr Party 2016!
Ett riktigt fantastiskt bröllop som hölls på flygvapenmuseet i Linköping! Jag bara säger, WOW fantastiskt planerat och genomfört. Trots några missöden...

Kolla in brevet vi fick veckan innan vi skulle vara på bröllopet! När jag öppnade det det så ut ramlade 2 flygplansbiljetter. Döm om min förvåning... jag som bokat hotell i Linköping... :O Men... LURAD!

Men när man sedan läste så förstod man helt klart anledningen till biljetterna och dess innebörd, Ett tema, flygplan - well done måste jag säga! För er som inte vet har Leon bland annat jobbat som Software utvecklare på SAAB till flygplan och det var där som Krizza och han träffades.

Där var två val, inne vid regn och ute vid sol!





Leland - Vigselförrättare och bror till brudgummen


Hargita - Brudens syster och brudtärna - Toastmaster

Etelka - brudens mor


Leon - Brudgummen

Lloyd - Bestman och bror till brudgummen.

Dora - syster till bruden och brudtärna.






Eliana Brudgummens brorsdotter och blomsterflicka 



Bruden som överlämnas till brudgummen av sin morbror Ferenc.



Brudgummens syster Leanne läser en dikt för brudparet.

Denna bild är helt fantastisk med de hotfulla svarta molnen i bakgrunde,

Chris och jag bidrog med våra paraply när det började stänka... 
Halvvägs genom vigseln började det stänka, och sedan små regna. Så  dom flyttade helt sonika in vigseln i hangaren och iscensatte "plan B" 



Bröllopskyssen!

De strålade verkligen och såg så lycklig ut! Här när vi alla lyckönskar de nygifta och skålar i Champagne! 


Min favoritbild, lyckan ler mot er! ♥


Ringarna


Brudbuketten





Förätt - plockmat men massor delikatesser sm surdegsbröd, rågbröd, örtdipp, soltorkadetomatpesto, tomatsallad, färsksaltade cocktialgurkor (gudomligt goda) Getostar, kalkonbacon.


Huvudrätten var Lammracks med nypotatis rostade med vitlök och serverades med smårödbetor och lättrökt rödvinssås.(kött).... jag var i himlen ... älskar lamm.

Det serverades goda viner till både förrätt och varmrätten.


Den plingades väldigt mycket i glasen så det pussas friskt under kvällen:)

Bröllopsvalsen

Efter det så blev det tårta och kaffe, och vilken tårta... Det var en mörk kladdkakebotten gjort med massor choklad, en hallonmousse med färska hallon i och en gudomlig chokladmousse som var så krämig och god, en smörkräm och avslutningsvis en sockerpasta i  vitt, tårtorna var med dekorerade i blått som var kvällens färg.
Sedan fortsatte vi långt in på småtimmarna med ungersk folkdans och disco ....och vad som hände där det stannar i Linköping med de som var på festen :) jag somnade i alla fall ovaggad när jag kom tillbaka till hotellet på natten! :) 

Jag och Chris som endast kände bruden fick ett väldigt härlig välkomnade av så väl brudgummens syskon och vänner som brudens. Tack! 
Vi är lyckligt lottade som fick dela denna underbara dag med er! 
Tack Leon och Kristina! 
Vi önskar er varmt lycka till och all kärlek i världen! ♥
Leon if you like me to translate this, please let me know... or you can always practice your Swedish :)  
Sm vanligt kan du bara klicka på bilderna så blir de större.

1 kommentar:

  1. Thank you for this lovely photo series and the entertaining captions!

    SvaraRadera