lördag 11 februari 2012

Normalt igen?



Tillbaka till det "normala" eller vad man nu ska kalla det? Vill passa på och tacka alla som är där och har varit där och stöttat oss! Härligt att ha så många vänner, kollegor, fb kompisar och släktingar som ställer upp!
TACK!
Precis ätit en fruktsmoothie för att få lite extra vitaminer och energi.


Börjar må bättre trots min rosacea rasar i kroppen, men skam den som ger sig bara se till att äta hela kuren med mediciner och få den i schack. Nu ska jag förklara en liten sak, många tror att det är Acne man har men så är INTE fallet, det förväxlas ofta med akne vulgaris och/eller seborroisk dermatit.

Vid rosacea uppstår inflammationen i porer utan att dessa först har täppts till. En ”finneliknande” knottra eller liten varböld bildas. Dessutom drabbas i första hand de centrala delarna av ansiktet. Även ögonen får inflammationer och det känns som en vanlig ögoninflammation typ… eller som att få en näve grus slängd i ögonen.
Det är inte smittosamt men tyvärr dock ärftligt L

Men just nu är det på väg att bli bättre, men gör ont och kliar än.
Varför får man det? Finns massor med utlösande faktorer, för mig är det oftast stress. Och det ska gudarna veta att det har vi levt under de sista veckorna.
Men nu har jag bestämt mig för detta SKA vända!
Jag har massor med bra saker på gång och först av allt så ska vi ikväll hem till Annika och Mini på fest! Längtar!
Älskar denna bilden på dem... och Ja den är ärligt snodd på deras sida *fniss*

Och framför allt så mår Natalie bättre, hon äter och börjar må bättre..lite mer för varje dag *glad*

Min underbara söta Natalie ♥ 


Och from. på måndag får man rösta på mitt bidrag i tävlingen hos Vaniljimporten Norden AB.. kolla här!
 Jag har säkert inte så stor chans att vinna men det är kul att vara med i alla fall :)

Och snart är det Chris födelsedag.... I morgon! Då ska vi vara lite kreativa och hitta på något smarrigt till honom :)

Recptet hittar du här

Och snart är det alla -dag med... vad passar bättre en den ljuvliga kreation här ovanför :) 
Och nästa vecka fyller jag år och då kommer min andra underbara älskade dotter Emily, saknar henne jätte mycket, även om man pratar i telefon osv. så är inte det samma sak som att få krama henne och ha henne här ♥ Och på fredag är det fest igen! Finaste Annika fyller 50 år!! Då blir det party igen!
Men nu ska jag få och ha lite hemma spa :) en ansiktsmask och lite annat skönt skadar ju aldrig :)
Ha en underbar helg mina vänner!

12 kommentarer:

  1. Det är skönt och se att saker och ting börjar vända! :)

    Sköt om er!

    SvaraRadera
  2. Du har mycket runt dig och det är jobbigt när man har infektioner i kroppen. Jag har aldrig haft rosacea själv men jag har människor runt mig som haft det..

    Som sagt så måste du stressa mindre och vara rädd om dig själv <3
    Nu har du ju en del roliga saker framför dig, glädje är bra :)

    Sköt om dig !
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket gott på bilderna, och skönt att höra att det det blir bättre med saker :) .

    SvaraRadera
  4. Du är alltid välkommen, bra att det går bättre nu
    Tack för dina vänliga ord
    nu känns det bra.
    sänder en data vitamin kur till dig <3<3<3xxxxx:)<..> varsegod.

    SvaraRadera
  5. ÅH härligt att det tillslut rättar upp sig med diverse sjukdomar! Aldrig kul när det blir långvarigt..=(
    Kul med partaj hörru!!
    Åh snacka är allt gott ibland men inte för ofta!

    SvaraRadera
  6. Den där smothie ser ju inte illa ut alls, vi tar sådan på jobbet under nattetid då och då. Trist det där med rosacea låter ont, men skönt att höra att det är på väg att bli bättre. Kram

    SvaraRadera
  7. Va skönt att hon börjar må bättre =)

    Sv:
    Ja det gjorde det verkligen.
    Men jag fick bli hemma. Slutade med att jag inte kunde ta mig dit.

    Får hoppas det blir fler gånger =)

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att saker börjar ordna sig!
    Här är det också lite stressigt, och det känns i kroppen.
    Har inte hunnit med bloggliv, eller Facebook heller för den delen på länge, och än finns det massor som ligger på, och "måste" fixas. - Men nu tog jag mig en liten paus, och kikar in hos några på nätet i alla fall.
    Hoppas ALLT snart är bra för dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Va skönt att de börjar ordna sig me allt, alla mår bättre då.
    Du har ju en del roliga saker o se fram emot i allafall.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Skönt att höra och mysigt att läsa.
    Hon är ju så strålande vacker din dotter. Vilken skönhet.

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Jisses vilket aktivt liv du har..
    Nog för att jag önskar det hände MER hos oss,, men det tempot du är i skulle jag aldrig orka,, inte med värken eller lusten heller för den delen.
    Men, alla är vi olika och det är väl tur det också.

    Vad underbart gött att din dotter är sååå på bättringsvägen... :-D

    Ha en ljuvlig måndag.. // Kram Annelie

    SvaraRadera