söndag 16 oktober 2011

Söndag, kall och vacker

I går började jag morgonen med kaffe och läsa Kristianstadsbladet, lite kul för jag saknar faktiskt att ha en morgontidning, iofs. läser jag den på nätet men det är inte samma sak!
Men problemet är att vi får inte tidningen förrän vi kört till jobbat! Och läsa den när man kommer hem, det gör man inte! Inte jag i alla fall!


Hur gör ni, har ni morgontidning?
Det var en otrolig vacker morgon även i går! Solen strålade och det var bitande kallt!


Jag hade några sista lökar att peta ner så det blev gjort, sen förberedde jag till desserten till kvällen och tvättmaskinen snurrade, en ganska behaglig dag :)

Gårdagens meny

Recept på Gåsfärsbiffar hittar du HÄR (bara tillsätt 150g fint tärnad feta ost) och Potatismos HÄR
Recepten på Kronärtskocka och Palovatårta kommer.
Kanske på några andra små godsaker med... får väl se vad jag hinner med idag!
Idag ska jag storstäda eller vinterstäda husvagnen, det kommer ju gäster som ska bo i den snart :)
Månen var uppe fortfarande kl 9 i dag :) och det var isande kallt och solsken även idag!


Dagens meny får kanske bli lite begränsad... hoppar nog över förrätterna.
Vi får väl se :)
Ha en fin söndag i solen!

Pssst... som vanligt kan man klicka på bilderna för att få dem större :)

2 kommentarer:

  1. Även här är det härligt väder soligt menlite kyligt.

    Har ingen tidning, läser för sällan finns ju på nätet om man vill komma åt nyheterna men man missar ju lite annat som serier o annonser :)

    Hoppas du får en skön söndag

    SvaraRadera
  2. Jag har sagt upp vår morgontidning just för att vi inte hinner läsa den. Det kändes som att kasta pengar i sjön.

    SvaraRadera