onsdag 26 november 2014

Guld värt.



Det är verkligen guld värt att ha förstående personer runt om sig när mina skov kommer.
Usch vad jag hatar detta att känna mig otillräcklig, gnällig,och inte må bra!
Jag vill kunna göra saker utan be om hjälp, jag vill sova en hel natt utan ligga vaken eller vakna flera gånger per natt av smärta.
Jag tycker inte om att gnälla. men tyvärr när man mår så här dåligt i kroppen så går det ut över min omgivning. Just nu tar värken kål på mig... bokstavligen. Det är många tårar per dag.

Ringde och försökte få en läkartid i måndags men fick vänta tills i dag onsdag.
Så löst det med skjuts till bussen sen får jag vänta några timmar i stan innan jag ska till läkaren. Men kan inte ta mig dit på annat sätt just nu. Och det finns mysiga ställe att fika på i stan så jag får landa mig på ett tills det är dags.
Och jag får ladda med värktabletter så jag är någorlunda smärtfri tills jag är hemma igen.

Jag är i alla fall lyckligt lottad med familj och vänner som är förstående.
Tack för att ni finns där för mig Ni är guld värda.



3 kommentarer:

  1. du kanske inte sak ta värktabletter inan doktorn om du nu klarar det då ser han ju på dig att du har ont. Stackare hopas det blir bättre snart

    SvaraRadera
  2. Jag känner som du ganska ofta, vilken tur att både nära, kära och vänner finns där och förstår o stöttar eller bara känner av o skickar nåt gulligt fast man inte sagt nåt ♥ Tankar om o kring dessa personer gör en både gladare o piggare, kan vara värmen som hjärtat sprider ut i kroppen kanske ;-) Mia-logik y know hehe

    kramar till dig i massor, men inga som gör ont bara varma o goa ♥

    SvaraRadera