tisdag 11 juni 2013

Helgen som gick!


Har inte hunnit skriva innan om vår helt sagolika helg!
Vädret har varit underbart i fredags var det säkert 30 grader i Kristianstad, så passande när Emily tog examen ♥ 
Jag är så stolt över min dotter, hon har arit så fokuserad och målmedveten och verkligen presterat bra! Grattis vackra du!
Marcus hennes sambo hade verkligen arrangerat allt perfekt. Han ordnade presenten som hela familjen var med på, en klocka som hon tittat på länge. 
Vi möttes vid Heliga Trefaldighetskyrkan i Kristianstad där examen skulle hållas. Macus föräldrar, Jag och Chris, Natalie och Chris och Katrin ♥
Efter examen hade Marcus bokat bord på Salut och vi åt gott och det hela avslutades med en ljuvlig moussetårta. 



Sen fortsatte jag och Katrin hem till henne (medan Chris åkte för att jobba igen) för att ladda inför kvällens trevligheter, Allsången i Tivoliparken.
Erik och Katrin fixade lite skugga till oss i hettan! Vi drack kall cider och senare åt vi smarrig kyckling- tacogratäng som Niclas gjort! Mums, Aysel jobbade men kom farandes och hann med få lite mat innan vi packade ihop oss och tog oss till parken, en underbart ljuvlig kväll!
Bland annat var det Calle som spelade där. Mysigt!
Vi fortsatte till Bishop Arms och avslutade kvällen med en kall cider.


på lördagen vaknade jag vid 8 tiden och åt frukost i bersån, njöt av det vakra vädret och bestämde mig för en tur till byn.
Cyklade först för att se om Jen var hemma på Haga slott (gula huset på bilden) dit hon flyttat under tiden de renoverar gårdshuset! Men hon var på stan och sprang :)
Sen gick jag till Feliz Design och köpte en present till Anneli.
Efter det in på systembolaget och hämtade mina beställda Rosé vin... visst är flaskorna coola :)
Sen hem och Em och Marcus kom, solade och Em hjälpte mig att rensa ogräs :) Tack gumman ♥
Dom fixade lunch, grillade kycklingspett och nypotatis och grönt, mums!
Sen susade jag iväg till Annika och Mini och där bjöds det på härligt somriga drinkar, och jag fick se när Mini matade spike!



Söndagen tog jag sovmorgon, frukost intog s i Bersån och sedan blev det att klippa gräs och tvätta mattan... jisses vilken skillnad...
Avslutade dagen med en runda i Hamnen med Chris när han kommit hem och hämtmat, Sushi :) Mums!
Helgen har verkligen varit underbar!


Nu blir det en hektisk vecka, altaner och husvagnar och gästhuset ska städas och förberedas inför midsommar, i år har vi bestämt att vi inte ska bli så många ... utan ca 20. Tror det kommer att bli perfekt.


1 kommentar: