måndag 28 november 2011

Skador...

Ingen kul syn, men det kunde varit värre!
Våra byggnader hade inte så stora skador, värre är det med grannens tak (min systers) på lillstugan och deras skjul... det är plast över allt på tomten från skjulet och på lillstugan har tak pappet tagit sig en tur.
Även några knäckta träd, och ner trillade toppar ...som tur är missade det vår husvagn :) I bland har man tur!
Ett och annat ramlat träd är här med, men inget på någon byggnad... värre är det för andra grannar lite lägre bort :S dom har 2 träd på huset :(
Nu ska jag ringa våra andra grannar och meddela dem att deras hus står kvar :) Och att det är ingen fara.
Sen blir det att plocka lite plast.
Ni kan ju tänka er hur det hördes när plasten for runt och det smällde och knakade

Som ni ser så blev det ett och annat brak här! Min syrra lär ju inte bli glad när hon kommer hem!
Nu är det röj som gäller och uppspikade av presenningar mm. Vi får göra vid det så gott det går!

13 kommentarer:

  1. haha visst var dem! Kul att träffas på riktigt! :)

    Kramar! :)

    SvaraRadera
  2. Oj, Oj, skönt ni slapp få något på er. Kan tänka mig hur det måste ha låtit. Trist för syster din men alltid skönt när det "bara" är materiella skador.

    SvaraRadera
  3. Naturens krafter kan verkligen ställa till det...
    kram

    SvaraRadera
  4. tur att det inte var några störe skador, det är läskigt vad en vind kan göra!

    SvaraRadera
  5. Ni hade verkligen tur i oturen - kram och skönt att stormen är över!

    SvaraRadera
  6. fyfarao!!!!!! gillar INTE blåst....tur att det ändå inte blev värre:S om man nu kan säga så..... nope inga mandelmusslor än ..ehh vet inte vad jag lagt formarna*hahahahaha* blir nog andra saker istället...får fundera lite..är ju en del som ska göras tyvärr är det massa socker i kakor *byyyhyyyl*snyft* det är ju det som gör det gött:P...... får ta en nångång för att kostapå mig lite ...krams

    SvaraRadera
  7. Stackare...

    Men vad ska vi göra..naturen kan vi ju inte göra något åt...
    Trodde vårt tak skulle ryka men vi hade tur..

    SvaraRadera
  8. Vi hade också ovädersblåst här men inte alls i närheten av hur det var i södra delarna av vårt vackra land, vänner i Blekinge var utan ström :-( Tänk vilka naturkrafter det ändå är vi kan ha emot oss, så sårbart små vi kan bli då :-(

    Ja nu ligger väskorna uppe också och snart det övriga sortimentet, kan nog hinna lägga upp det nu på lunchen :-D om jag snabbar mig på.

    Kramisar!

    SvaraRadera
  9. Ja, det var riktigt , riktigt tråkigt med gardinerna,, för de var megasnygga.
    Men, men.. jag kan inte hänga upp sneda gardiner.. så är det bara.
    Jo tack, vi klarade oss alldeles utmärkt,, iofs kanske jag inte ska säga för mycket innan vi har kikat hur det ser ut i stugan.
    Men, här hemma märks det ingenting,, enda jag vet om är att granen på torget knäcktes av igår och att färjorna mellan Trelleborg & Sassnitz stode helt stilla.
    Plus att gårdagens aktiviteter som kommunen hade som typ lucia-kandidaterna, lykttändningen osv vart inställt.
    Annars så tycker jag det gick över förväntan,, fast det blåste riktigt ORDENTLIGT.

    Ha en skön fortsättning på veckan.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  10. Fy vad blåst och storm kan ställa till med!

    Sv; Ska precis lägga ut receptet på bloggen :-)

    SvaraRadera
  11. Oj vad blåste kan ställa till det, tur att ingen skadade sig iallafall..

    Sv. Ja Cupcake boken verkar bra, har dock inte hunnit testa något av recepten ännu.

    SvaraRadera