måndag 5 februari 2018

Snickers trifle

10 personer

1 chokladsockerkaka
5 dl vispgrädde
1 förpackning Milda vaniljvisp
7-8 Snickers
Kola sås i tub (O´hoj) för toppning

Gör så här:
Baka en vanlig chokladsockerkaka (ta ditt favoritrecept)  svalna och skär i skivor.
Vispa vaniljvisp.
Vispa vispgrädden.
Skär Snickers i bitar  i små bitar – spara en hel för dekoration.
Ta en glasskål, sen är det bara att varva chokladkaka, vispgrädde Snickers, kolasås och vaniljvisp.
Jag gjorde tre lav och avslutade med vispgrädde kolasås och Snickers på toppen.
Jag delade ett Snickers på mitten som dekoration.

Enkelt och jätte gott!




13 kommentarer:

  1. Åh vad gott, kommer absolut att prova den nångång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar man snickers så är det en hit!

      Radera
  2. Mums vad gott det ser ut!! Mums! Så gott!!

    SvaraRadera
  3. Mums vad gott det ser ut!! Mums! Så gott!!

    SvaraRadera
  4. Chokladsockerkaka var någonting nytt för mig :) Inte för att jag äter choklad, men ändå ^^;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej? tex. Tigerkaka är choklad/vanilj, sen har du vanilj, citron, apelsin eller choklad... dessa gjorde min mamma när jag växte upp så inget nytt.

      Radera
  5. Svar
    1. Ja det var det verkligen, så nöjd :)

      Radera