måndag 28 november 2011

Får man vara arg på stormen?

Jäkla storm tycker jag, snor en semesterdag för mig för jag måste plocka pinnar och skräp här och Chris har spikat och fixat så det så nu ska det väl hålla provisoriskt.

Ligger massor med skräp och pinnar kvar, det kommer ta flera dagar innan man får bort allt så det får vara tills helgen! Värst var detta plasttak som ligger ihop samlat nu... det for runt på hela vår tomt, men nu ligger det hos grannen, där det satt... men nu ligger det på maken inte på taket.
Lite är åtgärdat idag ju ... det värsta i alla fall!
Stort träd utan topp, ett av flera, som ni ser landade en topp inne på tomten ... logiskt efter som trädet stod där, men toppen som ligger precis utanför har kommit från ett träd bra långt in i skogen, vilka krafter stormar besitter! *Ryser*
Jag var helt slut när vi fixat här... så en tupplur satt fint, nu blir det en kopp kaffe och ett kanel-knäcke och komma i gång igen!

11 kommentarer:

  1. Sv: Visst är den!
    Nej vi klarade oss inte från stormen, blåste som fan och vattnet steg vid havet galet mycket..

    SvaraRadera
  2. Ojoj. Ja, det var ingen dålig storm vi råkade ut för. Jag kunde knappt sova i natt. Några timmar var vi strömlösa med. Tre nockpannor blåste av taket och några träd trillade i skogen. Som lite tur i oturen jobbar gubben med skogen just på måndagar, så han kunde röja upp träden som fallit över skogsvägen direkt.

    SvaraRadera
  3. Vår båt flyttade sig 1.5 meter fats den va uppallad på bockar *helt sjukt* + alla grenar överallt... rena plockepinn i skogen ju..

    ha de gott
    kramen

    SvaraRadera
  4. Ja jäklar vad det stormade igår. Våra fönster rutor böjdes, helt sjuk aldrig sett ngt liknande! Var rädd att de skulle spricka/krossas!
    Ja eller hur,hihi..underbar mössa jag köpt till han längtar tills vi får hem paketet! Tackar är kanon nöjd vårt liv kretsar trots allt kring vår going;)

    SvaraRadera
  5. OJ vad ni drabbats!!! Min ena lilla kruka dog men det var allt.
    I går hade vi ström men idag gick den....hahaha

    SvaraRadera
  6. När allt det där händer får man bli arg! Jag skulle bli rädd också, tur att ingen kom till skada! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte med det var trevligt, men det kunde arrangerats så man fick mer kontakt med alla andra där... på ett lättare sätt... :)

    SvaraRadera
  8. Tack för dina ord, dom värmer
    Skulle aldrig kunnat ha de på mitt samvete

    Tack

    Hoppas du vaknar pigg

    SvaraRadera
  9. Vi klarade oss bra från stormen...blåste hårt gjorde det men det var allt.

    SvaraRadera