söndag 27 november 2011

Jisses vad det blåser!

Här i Åhus blåser det rejält, men jag hoppas det avtar så man kan gå och sova!
Får ta en runda ut med kameran i morgon bitt... vad jag vet nu är att grannes plasttak har blåst i sönder och ligger överallt på vår tomt! En trädkrona på en stor tall har med blåst ner :(


Bilderna tog Chris och jag på eftermiddagen när vi var ute och gick...lugnet före stormen!
Det var väldigt mycket "strand" där nere ... lite läskigt tycker jag... naturen kan verkligen skrämma en!
Åska, regn, tornado, stormar...bläää...  vad är det för fel på 25 grader varmt, solsken och en stilla bris?
Jag vill ha sommar igen!
Nu ska jag försöka sova lite så man orkar röja i morgon!

7 kommentarer:

  1. Ja, lite sommar hade inte suttit illa...

    SvaraRadera
  2. Usch vilket blåsväder. Här har det "bara" regnat och blåst rejält, men tror nog alla taken ligger som dom ska. Hoppas nu innerligt att det inte blivit några stora konsekvenser för er och att det vindarna lugnat sig nu.

    SvaraRadera
  3. Hej! Här blåste det i natt men det var inte så hårt som vi först trodde det skulle bli. Det var nog mycket värre mot kusten och södra Sverige. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  4. Tror att vi klarade oss riktigt skapligt. Har inte varit strömlösa i alla fall.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Godmorgon !! hoppas skadorna inte vart allt för allvarliga ! Den där blåsten kan verkligen ställa till det och jag håller med - 25 grader varmt och sol skulle inte vara så tokigt !! kram

    SvaraRadera
  6. Visst vill man ha sommar! :D
    Här hade Berit med sig ett släp av snö, som floffade ner i stora sjok i går kväll.
    Adventsstämningen kom blixtsnabbt, men jag hoppas och tror att det snart töar bort igen. Det ser så ut om man kollar i prognosen framåt i alla fall. :)

    SvaraRadera