lördag 15 oktober 2011

Varma Laxbakelser


Kanon att ha till förrätt eller buffé.
Och ljuvligt gott!

12st
250gram smördeg
4 ägg
2 dl grädde
200gram lax, fint skuren
100 gram riven parmesanost
salt och peppar


Ta ett dricks glas som är lite större en formen (jag använder en silikonform, men går lika bra med en muffinsform i plåt) du ska baka dom i.
Tryck ut 12 rundlar i degen. Placera dem i formarna, försiktigt.
Vispa ägg en och tillsätt grädden, vispa runt lite så det blandas.
salta och peppra, slå i ost och fint strimlad lax.
Fördela i formarna.
Grädda mitt i ugnen ca 15min i 200grader.
Servera!

3 kommentarer:

  1. Vad gott det där såg ut :)
    Svar: ja är precis det man blir ;) Det är väldigt svårt att låta bli att kika på telefonen hela tiden... Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilka bilder du tar, så fina
    Kan man göra en Tacos variant på Halloween tror du med köttfärs ?

    SvaraRadera
  3. Ser så himla gott ut , bara en nackdel jag gillar inte lax =) Du hade rätt om Plupp tack för det .Gav ju mig ideen till inlägget haha.
    Kram Nette

    SvaraRadera