onsdag 5 december 2018

Livet är inte alltid lätt...



Med en kropp som vill en sak och en hjärna som vill en helt annan, = Kaos!
Tröttheten gör sig påmind, värken är där 24/7... ingen förändring av träningen ... varken yogan eller cirkelgym.
Känns nästan som värken blivit värre!? Ska den det? Eller är det bara inbillning?

På torsdag är det sista föreläsningen på Adaptus (bara ett uppföljningsmöte sedan).
Jag har lärt mig mig massa att förstå vart min trötthet kommer ifrån, hur min smärta påverkar mig, hur smärt"bromsen" slutar fungera normalt. Hur beröring och rädsla ändrar ens beteende.
Hur orken kan ta slut...


Och att det är okej att säga nej, det är okej att inte va den som fixar och donar.
Det är okej att ligga på soffan.
Det är okej att vara ute med väninnorna och vara död ett par dagar efter :) För det get energi, positiva energier är jätte viktiga.
Man vet att smärtpatienter har mindre ont när de har ett bra nätverk med vänner och arbetskamrater som stöttar. Då känner man sig också bekräftad och trodd.
Jag är så tacksam för mina kollegor och arbetsgivare och vänner. 

Nästa vecka ska jag boka tid hos en sjukgymnast i Åhus, och se om de kan hjälpa mig med den fortsatta träningen. jag tänker fortsätta med Core och Yoga. i alla fall. Jag har även fått alla rörelser på papper på adaptus så jag kan göra dem hemma :)

Och kanske någon kan rekommendera ett ställe för Mediyoga?



Vår lilla Missy har varit ute på nattliga äventyr, kom hem haltandes och senare upptäckte vi sår på ryggen, ena såret infekterade och blev fullt med var. Nu är det tömt och Missy är snart sitt gamla jag igen. 




Ikväll vankas det Ladies date, julmys och paketlek hemma hos bästa Åse. ♥
På torsdag är det avslutnings som sagt på Adaptus och sen har jag en Date med Theo barnbarnet ♥ Längtar.
På fredag har jag en date med Melanie barnbarnet och hon ska sova över hos mormor och morfar :) mamma Natalie jobbar ju tidigt på lördag och vi ska ha sovmorgon istället för att stiga upp jätte tidigt. 
På lördag smiter jag några timmar... Då ska jag äntligen på Blogg lunch med ett glatt gäng tjejer. 


På söndag blir det julmarknad i Åhus. Mysigt.



Så jag kommer tanka energi, onsdag, torsdag, fredag och lördag och söndag :))) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar