måndag 10 september 2018

Vart tog all empati, omtanke och sunt förnuft vägen?

Jag skäms över att vara skånsk!
Hade hoppats att fler skåningar hade använt sitt sunda förnuft! SD fick 191 798 röster  
Det är 191 798 för många!



Jag tycker alla är lika viktiga, oavsett hudfärg, etnicitet osv...  Om det är  krig och oroligheter så är det vår skyldighet att hjälpa våra medmänniskor.  Jag tycker att alla ska ha rätt att få barn, homoadoption, adoption av utländska barn, det viktigaste är att barnet får kärlek och omtanke inte om det har samma hudfärg som föräldrarna eller om det har två pappor eller mammor..
SD vill sänka abortgränsen, Galet!
Är du gift med en man och tjänar mindre än han gör? SD vill återinföra sambeskattningen, som innebär att gifta pars inkomster beskattas gemensamt. Det drev upp marginalskatterna rejält för den som tjänade minst, det lönade sig inte att kvinnor jobbade.
Det SD kallar en “frihetsreform” gjorde förr att kvinnor fick be maken om hushållspengar. Det är som att gå tillbaka på 40-50 talet! SD vill inte kvotera föräldraförsäkringen. Väck med pappamånaderna… varför vara bakåt strävande? Sverige är ju  världskänt för jämställdhet: män som likvärdiga föräldrar.

Detta är min åsikt, tack för att jag får ha den utan påhopp! 


1 kommentar:

  1. Fina du!
    �� här var sd stark med tyvärr, skrämmande och nu måste vi andra samarbeta mot samma mål, fortsätta mot fred, frihet och ett jämställt samhälle. Kram, Anita

    SvaraRadera