söndag 22 mars 2015

Kanske dags för en uppdatering?

Har varit väldigt mycket på programmet nu, men ska försöka sammanfatta lite vad som hänt sedan förra uppdateringen.

Förra veckan inhandlades frö, dock inte planterade än! Det följde med en 8 säckar jord, hortensia och tulpaner med när vi ändå var där  :) Haha!


Gäller ju passa på eller hur :)



Sen har jag även köpt förvaringslådor/skolådor som jag ska fixa med i morgon är det tänkt. ÖB 39,90 helt okej pris tyckte jag. Vi får väl se hur det blir!



Jag och äldsta dottern hade verkligen tur och vann påslakansetet ni ser ovan, vars 2 stycken från Jotex! 

I fredags så satte jag i gånga att baka :)


Resultatet blev en fryst nougattårta som gjorde succé :)
Recept hittar ni här!




Lördagen gick åt till att fixa och förbereda maten och så här blev dukningen.
Sen kom våra underbara gäster, men bubbel tulpaner och presenter ♥ 
Alltid så omtänksamma och generösa.
Bara kolla in buketten, helt sagolik!


Vi åt och drack gott, tittade på mello och spelade spel :)
Jag har hittat ett nytt favoritvin! Cline Cashmere nr 6580 105 kr - Beställningsvara på systembolaget!


Meny
Huvudrätt: Grillad älg med rotsaker, pepparsås, kantarellsås.

I måndags kom mina prover från Gaia / Ax och Lin, så nu testas det för fullt! Håll nu tummarna för mig att detta funkar, tar ju ca 14 dagar innan jag ser någon skillnad. Fantastiska produkter - mina exem på benet försvann efter 4 dagar :) så nu får vi se om de håller sig borta! Läs mer här om produkterna, det finns för så väl kvinnor som män och specialprodukter för gravida och även för de med de ömtåligaste skin, bebisarna ♥!
Och vill ni shoppa!? Här kommer en generös rabattkod som ger er 20 % rabatt på ett helt köp! Uppge bara RAB20!


I tisdags kväll insjuknade Christian i influensan :( och han har feber än! Han nyser så jag tror taket ska lyfta sig *fniss* I onsdags började jag med nysa... men jag har klarat mig än från febern!
Mornarna har varit kalla men vackra att cykla till bussen i. 


I torsdags var det dags för event på Donna i stan och Katrin, Aysel och jag bestämde oss för en fika innan :) 


Och det kommer ett helt inlägg om eventet, kändisar där och givetvis goodiebagen.
Fredag och helt slut kan jag meddela :) Blev enkel och god middag, stekt kyckling, sallad och ostpuffar! 


 Idag lördag har gått åt att fixa och dona, men först en ordentlig frukost.


Bestämde mig för att byta gardiner... dock gick det inget vidare, gardinstången anföll och jag har numera en omplåstrad blå tå... trodde ALDRIG att en gardinstång kunde sprätta upp en tå så illa! Nu har det slutat att blöda i alla fall. men ÖM är jag som sören, tur att det fick hål....


Tur det finns bra rengöring och plåster hemma! 
Och tröstade mig med ett gott glas vin, Caravan durif, nr: 6573, 89 kr på systembolaget.


Dagens middag blev hälleflundra, tomatsallad och potatispalsternacksmos. Recept kommer på moset!
Receptet på hälleflundra och tomatsallad hittar ni här.


Det har varit riktigt april väder idag .... i MARS! Haha... regn, snö och tillslut solsken, nu är det 4-5 minus ute och kallt!
Jag vill ha VÅR!
Har ni snö?


Men oj vad mysigt det är att tända en massa ljus och bara njuta... nu är klockan 00,20 och söndagen har anlänt! Dags att krya ner nyduschad i renbäddad säng! Härligt! 
Natti natti vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar