söndag 25 maj 2014

Men OJ!!


Vad är det som händer...
Vart tar tiden vägen?
Förra fredagen beslöt jag mig för att vi skulle ha pizza och då blev det hemlagad, recept hittar du här.
Gör ni Pizza själva eller köper ni färdig?
Och en enkeldessert är aldrig fel.


Lördag och ledig är aldrig fel och vilket väder, jag käkade frukost sen landade jag mig i solstolen :)



Vi njöt av dagen och sedan blev det grillat till middag.



Till dessert blev en väldigt god paj som jag själv har komponerat ihop receptet till. Testa den, den var försvinnande god. Recept hittar du här.


Bästa med helgen är att man kan äta god frukost i lugn och ro. :)


Och eftersom jag är Buzzador och bussar just nu så fick jag tvunget fixa nått gott till hockeyn... grannarna fick ta del av godsakerna. En mumsigt kladdig chokladmuffins :) 


Veckan rullar på, massor att göra på jobbet och jag älskar det, det är givande och intressant och utmanande. Älskar nya projekt där man ska ta fram material mm. 
Men i onsdags mitt i allt ringde telefonen och Chris hade skadat sig.
Han hade fått en brännskada eller en större och flera mindre... 


Men det är fint och läker bra, här är bild från idag (dag 4)

Så torsdagen blev det till att åka kommunalt och efter jobbet blev det en date med min käraste Katrin ♥.
Vi smidde planer angående studenten :) Emmie ska ju firas ♥


 Vy från bussen vid Skånes Viby, en strålande vacker kväll. Skönt att komma på bussen och bege sig hemåt, det var överfullt med folk i Kristianstad pga. kungabesök och att stan fyller 400 år.


Väl hemma blev det hockey och och kall mat...underbart gott. Och Sverige vann.
I fredags fick dom pingel och idag tog dom hem Bronset :)

I fredags hämtade jag hem min paket från Loppi.



Vi lyxade till Lördagen med lite bubbel på eftermiddag och hoppades att vi skulle bli lite pigga... men icke! Ovädert som väckte oss mellan fredag/lördag satte sina spår... jag var helt slut.


Kolla Spirean,,, på lördag morgon och lördag kväll när den återhämtat sig... behöver jag säga att det regnade "lite" ... fy för åskan väckte mig och jag blev livrädd, fattade inte vad som hände och trodde militärerna intagit vårt hus... hahaha.... (det är storövning här och vi bor granne med skjutfältet)
Idag söndag har vi firat morsdag här... jag har blivit så bortskämd! Låter bilderna tala för sig själv :)








Nu är jag en mätt, trött och lycklig mamma som kollar på hockey med ett öga .) Parodi... Detta ska va en VM final!
Ska se klart sen packa för resan i morgon.

Puss och kram och var reda om er ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar