söndag 16 mars 2014

Lite uppdatering...

Som ni märkt har det varit dåligt med inlägg en tid, influensa kan slå ut den bästa...kan jag meddela att den bet även på mig ;)

Jag var kaxig och sa att det inte biter på mig när alla insjuknade i första rundan men magsjuka... men det fick jag äta upp... fy för... sen hann jag precis bli frisk och jobba en vecka när jag åkte på halsont, feber, såriga läppar, hosta, värk i kroppen och en huvudvärk från hell. Influensan kunde jag kallt konstatera... Syrran och Natalie är de ända som klarat sig verkar det som... *Suck*
Men innan dess hände ju en del...

Strukturerade upp skåpet i badrummet där man inte hittade något när man skulle ha det :) 
Blev väldigt nöjd med denna smarta lösning på "tyg hyllor" från Biltema.

Sen hann vi med ett Kalas för syrran, och ett för Emily.
Tänk min lilla tös är 26 år

 Emilys egenbakade Prinsesstårta var superb!

Våren har hunnit komma och försvinna, blåst och regn just nu och ser mest ut som höst.


Det har flyttat hem en Tassimo till oss :)
Gott men dyrt tycker jag... 
Men kul att kunna göra lite olika spännande kaffe sorter.


Sen var det dags att bli krasslig... Vicks och Eeze var mina räddare i nöden... och Piggelin och vanlig glass. Lenade gott i halsen :)
Men jag har bestämt mig för att se till att jag får i mig en bra frukost varje dag så man får bättre motståndskraft mot all skit som går nu.


I går var det min mammas födelsedag, åhh vad jag saknar henne.
Men hon är med mig i mitt hjärta varje dag! 


1 kommentar:

  1. 2 tips
    Vakuumpåsar kan göra otroligt mycket och få mer plats även bra för när man reser
    Och tips att ha alltid hemma färsk ingefära
    Riv 1-2 teskedar och lägg i en tebehållare eller sila efteråt lägg i kopp eller mugg med varmt vatten och låt stå ett tag lite honung i drick en eller till 2-3 gånger per dag
    Hjälper om man känner sig lite visen eller förkyld eller är rejält förkyld
    Förkylningen försvinner snabbt
    Också gott dricka om man är frusen

    SvaraRadera