torsdag 16 januari 2014

Snart helg igen...

Förra helgen försvann i ett nafs tyckte jag, på lördagen hade jag en date med finast Jenny, åhh vad jag saknat våra trevliga pratstunder över en mugg te, kopp kaffe eller ett glas vin.

Rosa tjejkväll



Pastry puff med färsk frukt och grädde

En värmande drink, döpt till Tahu.

Men tiden räcker inte till att göra allt det där man vill.... så nu passade jag på denna lördag :)
En hel lördags kväll bara jag och Jen, god middag, dessert och lite vin. Så mysigt.


Söndagens frukost :P


Sen blev det promenad på stranden... underbaraste platsen som finns.


Sen njöt av brasans värme och att läsa lite.


Blev en enkel middag med en kycklinghamburgare och Findus wok spicy Zanju.
Smakade den och krydda lite extra med chili flakes... det skulle jag ALDRIG gjort! Satan i gatan vad stark den blev... haha.

Ryggen pajade i tisdags kväll och optimist som är preppade jag mig med värktabletter och hoppades kunna jobba i onsdags, men icke... :(  sjukt ont ...värken gör så jag mår illa så det är bara att kämpa på.
Vila och läsa lite mer var ända jag kunde göra så det blev även denna söta boken nedan...




Curry och ananaskassler med pasta blev gårdagens middag, enkelt och gott.


Laddade för en lång natt... Tack för filmtipset, The impossible var bra. 
Hann se filmen och läsa lite i Tara innan jag kände att nu kan jag nog sova lite. 
Skönt när värktabletterna hjälper :) 
Sov hela 4 timmar i sträck och det gör mycket på humöret. :) 


Idag blev det att ge sig ut och gå så fort pillerna börja hjälpa ... frisk luft har aldrig skadat någon!
Och det är ju alltid bra att röra på sig... blev ingen jätte runda vill jag lova med tillräckligt att börja med.

Havet var vackert, men oj så kallt det var... blåste så man knappt kunde vara där!
Nästan ingen strand kvar, erosionen äter upp mer och mer.


Har faktiskt inte börjat på denna boken än, tänkte det fick bli kvällens bok...  för idag fick jag paket med 2 böcker av sötaste Linda! Tack snälla




Dagens middag blev dovhjortsfärsbiffar med bacon och äpple och en fetaostkräm.
Gott och enkelt.
Och nu är helgen i antågande igen... jag håller alla tummar och tår att ryggen ska bli bra i helgen så jag kan jobba :) Saknar mina kolleger och mitt underbara jobb.
Så jag får kämpa mig ut på fler promenader och vila så gott det går! 
Hoppas ni får en underbar helg!
Kramar till er alla




5 kommentarer:

  1. Trevlig kvällsläsning...jag önskar du får en fin helg och att du sedan kan återgå till jobbet igen ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör ett försök, blir lite rastlös av att vara hemma. Älskar mitt jobb och tycker det är väldigt givande och kul så håll tummarna. :) Hoppas din helg var bra? Kram

      Radera
  2. Trevlig kvällsläsning...jag önskar du får en fin helg och att du sedan kan återgå till jobbet igen ♥ Kram ♥

    SvaraRadera