tisdag 10 april 2012

Vem bestämmer?



Hur skyltdockor ska se ut?

Bild länkad/lånad från aftonbladet!

Gina Tricots underviktiga dockor uppmuntrar till att tjejer svälter sig.
Jag tycker det är helt sjukt!
Har en dotter som är underviktig (ej anorexia) som kämpar för att gå upp i vikt!
Och blir uppriktigt ledsen när jag ser sådana bilder som här ovan.
Glad jag blev när jag hörde att Gina Tricot plockat bort de underviktiga skyltdockorna!

Nej tacka vet jag normala skyltdockor som ser ut som de flesta människor!

Bild lånad från facebook



3 kommentarer:

  1. Hej
    Håller med. Gillar inte när skyltdockorna ser sjukt smala ut, normala ska de vara.
    Och ursökten de gav när de avänt dockan och att detvr normalt se ut så fick min haka att trilla i backen.........

    SvaraRadera
  2. Först vill jag säga jag förstår precis vad du menar och håller med dej. [FET STIL]

    som du skriver/säger: vem bestämmer vad som är normalt? vem bestämmer vad som är rätt eller fel? svåra frågor...
    är ju vi kunder som bestämmer vad som ska slå igenom både inom mode & musik *sjukt* när FEL mode uppstår...

    SvaraRadera
  3. Ser inte bra ut, vilka ser ut så här? gillar den normala dockan o så ser väl dom flesta ut.
    Alla tonårstjejer får helt fel uppfattning.
    Kram

    SvaraRadera