onsdag 11 april 2012

God Morgon!



Vet inte om det är någon god morgon egentligen, gick och la mig illamående vaknade 3 i natt med migrän :S
Händer lite för mycket här just nu! Läs min dotters blogg så förstår ni mer! Just nu ser det ut som han släpps ut från sjukhuset utan vård därifrån, de anser han frisk!!!!  Vilket är helt Sjukt!!!
Jag kan bara konstatera att Psykvården är sjuk! Allvarligt sjuk! Jag funderar starkt på göra en anmälan till socialstyrelsen... hur kan man bedöma att en man är frisk efter 3 självmords försök? De 2 senaste inom ramen på 6 veckor? Han har massor med missbrukar problem. Jag vet att en läkare kan omhänderta personer för tvångsvård eller anmäla det till socialstyrelsen så de omhändertar personen, en person som är fara för sitt eget eller andras liv och har missbrukar problem. Klockren ju! Läs här §4
Nej med det är DYRT! och sådana patienter vill inte psykvården ha de är OBEKVÄMA och kostar massa resurser och medel!! Nej enklare att skriva ut massa piller så han kan fortsätta sitt missbruk och vem vet en än gång prova ta sitt liv! Billigare och så slipper PIVA bry sig. För IVA behandlingarna går väl inte på deras räkning?
När fy fan säger jag bara!







7 kommentarer:

  1. Tittar inom hos dig...ser att det är mycket nu. Hoppas verkligen att det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Här är det en mulen och disig dag med regn som kommer ner. Hoppas det ändras fort. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  3. Det är helt sjukt att det kan gå till så!

    SvaraRadera
  4. Förstår inte hur det får gå till.
    Styrkekramar till er alla.

    SvaraRadera
  5. Sjukt sjukt!!!
    Man blir så arg!!
    Kram

    PS: hoppas du är bättre nu

    SvaraRadera
  6. Fruktansvärt beklämmande. Tyvärr är inte vår sjukvård så mycket att skryta med som vissa påstår. Hoppas verkligen att allt ordnar upp sig. Läste även din dotters blogg, otroligt starkt berörande.
    Kram Nette

    SvaraRadera