onsdag 11 april 2012

Många undrar...




Så många tårar...som gått åt! Så mycket ilska... Jag är så ARG för vad som händer! Vad han utsätter sina barn för!
Och så många frågor...varför jag bryr mig om min X man får vård eller ej!


Självklart bryr jag mig, men inte om honom... men om mina döttrar!
Jag vill ju att dom ska må bra! Älskar dom till döds och lider med dem för vad de blir utsatta för! Barn ska INTE behöva ta hand om sina föräldrar! Möjligtvis när de blir gamla och inte klarar sig själv.
Men det är vi vuxna som ska ta hand om våra barn! Och se till att de mår bra, inte tvärtom.
Nu börjar dock mina barn bli stora, men Natalie är väldigt sårbar!
Visst lägger vissa skulden på mig, för att jag skiljde mig... men jag tar INTE åt mig! Jag vet att jag gjorde rätt!
Min fokus ligger på att Natalie och Emily ska må bra! Och det är svårt för dem när situationen är som den är med deras pappa.
Verkar i alla fall som läkarna börjar dra öronen åt sig och lyssna. Vi får väl se! Han är kvar på PIVA än.
Jag oroar mig jätte mycket för Natalie skull, hon tar på sig ett jätte ansvar för att "RÄDDA" sin pappa!
Det är många tårar för hennes skull.
Mycket oro. Massor med illamående och huvudvärk...
Kan hon inte bara få vara tonåringen... Natalie... som har skoj med kompisar och vänner!
Jag vill att hennes hjärta ska läka och hon ska få må bra!
Jag vill att Em och Natti ska känna glädje ner de ser sin pappa på stan.. gå och fika och ha mysiga stunder... inte känna skam och behöva välja bort honom som Em gjort nu. Så starkt av henne att sätta ner foten och få honom att välja! Men jag förstår hur ont det måste göra!
Mina goa töser.. detta är definitivt inte vad jag önskade för er! Vill bara att ni ska få vara lyckliga! Älskar er! ♥ 



8 kommentarer:

  1. Det är precis så det är. Man vill att den andra föräldern ska må bra för barnens skull, för att de behöver sin pappa. Det är samma sak med trollens pappa, jag kan inte bry mig mindre om honom. Men eftersom att han är trollens pappa så bryr jag mig för deras skull.

    SvaraRadera
  2. Förstår inte varför människor ska vara så trångsynta och skuldbelägga andra. Man kan aldrig vara ansvarig för en annan vuxen människas beslut hur de lever sina liv. Däremot känner man alltid ansvar för sina barn, vilket jag tycker är normalt. Hoppas verkligen för alla ers skull att det ordnar sig på bästa sätt.
    Kram Nette

    SvaraRadera
  3. Fina Maya! Jag lider med dig! Så skönt för dina flickor att de har dig! Styrkekramar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  4. Ja men det är klart att du bryr dig, du bryr dig ju som sagt om dina döttrar.
    Varma styrke kramar <3

    SvaraRadera
  5. Jag har själv en pappa som jag valt bort då han orsakat mig och mina syskon mer skada än något annat.. (jag e 25 men valde bort honom då jag var 14)...

    Lyckokramar till er <3

    SvaraRadera
  6. Tänker på er alla.Kram Gittan

    SvaraRadera