tisdag 18 januari 2011

Man kan undra...


Varför vissa skriver på en blogg, de skulle klara sig minst lika bra på twitter eller Facebook... för status uppdateriangarnas tid är där!

De jag följer skriver intressanta bloggar, men ibland slinker man in till någon som kommenterat här eller på någon
annans blogg och det är fullkommligt helt ointresant det de skriver! Och ja.. jag läser INTE bara sista inlägget, jag läser alltid ett par inlägg bakåt!
Men en del inlägg kan vara två meningar att de ska äta och duscha! Hur kul är det på en skala?

Personligen gillar jag personliga bloggar där man delar med sig av sig själv, sitt liv eller livsöden.
Där man bjuder på sina erfarenheter och kan ge en tips, recept och råd.
Glada, roliga... upplyftande bloggar... visst alla inlägg är ju inte alltid så, men det genomsyrar ändå personligehten på bloggensskribent!
Jag struntar i att läsa bittra, elaka och tråkiga bloggar... Men, som sagt smaken är som baken!
Vad gillar ni att läsa om?

8 kommentarer:

  1. Människorna bakom bloggen och deras vardag..
    Din blogg är ett bra exempel av det... gillar dig & din blogg..
    Varm kram från Annelie

    SvaraRadera
  2. En blogg är ju en dagbok på nätet...och vad har man dagbok till...joo att skriva om vardagen vare sig den är intressant eller ej. Att slänga dit en "status" är ganska fantasilöst, det håller jag med dig om.

    SvaraRadera
  3. Vad som händer den personen som skriver sin blogg,men vissa bloggar är så tragiska så det är svårt och låta bli och läsa dom me.

    Lite kul läsning är allt man behöver!
    Kram

    SvaraRadera
  4. läser många olka typer av bloggar men de flesta är olika form av insperation....
    det värsta jag vet är när man hamnar på bloggar där man utpekas som idiot (ja tyvärr så är det en brorsdotter som fått en knäpp) sånt är aldrig kul eller speciellt trevligt:S....
    Funderade ett tag om ajg själv skulle fortsätta blogga samtidigt vet ajg att ajg ahr läsare de följer mig på livets stig men samtidigt skriver så få i komentarenrna att det ibland känns som det kvittar....///Ologgad ejris i dag..orkade inte logga in o sen skriva om allt*fniss* o gubben mår...eh ont som tusan o kan inte göra så mycket.....
    krams

    SvaraRadera
  5. *Instämmer med dej* e kul läsa personliga bloggar... ja ha vara intressanta ja följer... :D men sen råka man hamna på en del andra å ibland undrar man ju... men men... alla e vi olika Å TUR DET HEHE

    KJAMIZ

    SvaraRadera
  6. Jag gillar bloggar som "bjuder på sig själv" och gärna med lite humor. Sen har du en jättebra blogg med recept och filmtips (vilket nog aldrig kommer på min blogg för jag är värdelös på mat). Ha det gott Maya
    Farmskan

    SvaraRadera
  7. Jag tycker om att läsa om människors liv - vardagsliv och fest. Jag tycker dessutom väldigt mycket om att läsa inredningsbloggar!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Jag tycker om bloggar som har en härlig blandning av allt. Det behöver inte vara så genomtänkta inlägg alls för min del.

    SvaraRadera