torsdag 19 augusti 2010

Lånat!

Bild fr Google.se


Tycker att Egoinas mamma hade en himla bra sak i sin blogg så jag bad henne om att få dela med mig av den!
Detta är lite smarta tips till alla som bloggar och till de som ska börja!

1. Skriv inte saker som inte är okej att din lärare, chef eller granne läser.
2. Uppsök andra bloggar som verkligen intresserar dig eller som du kan tänka dig att bli blogg-kompis med.
3. Skriv kommentarer om det inlägget du har läst. Skriv aldrig: "Läs min blogg!" Ingen tycker det är kul.
4. Va dig själv, blogga om det du gillar eller inte gillar.
5. Lägg gärna ut roliga foton och foton som gör din blogg personlig.
6. Ha en inriktning på bloggen som känns rätt, blogga inte om mode om det inte är ditt stora intresse.
7. Försök inte kopiera någon annan, våga vara dig!
8. Försök inte bli "stor", uppskatta istället när andra kommer på återbesök till dig.
9. Låt bli att blogga när det inte känns givande eller roligt. Allt går i vågor, så också bloggandet.
10. Gå på återbesök så mycket du kan.
11. Lägg gärna ut ett nytt inlägg innan du går på återbesök. Då har den andra något nytt att läsa när h*n återkommer till dig. (Inget måste, men om du har något du kan blogga om är det trevligt).
12. Gör mot andra som du vill att andra skall göra mot dig.
13. ??

Tycker ni annorlunda eller har ni fler punkter att lägga till? En mall för det att blogga ville inte varit helt fel. En hjälp på traven när man är ny (och kanske ung) i gamet.




1 kommentar:

  1. Jag har listat lite olika saker att tänka på när det gäller bloggar, och punkt 11 som du skriver om har jag precis börjat nyttja mig av. Känns lite enklare att erbjuda läsarna något nytt när jag besvarar kommentaren.

    Visserligen uppdaterar jag bara bloggen en gång/dag, men samtidigt så har inspirationen varit låg ett tag (eller så har jag hittat en lagom takt) :)

    Sv: Man inser snabbt hur beroende man är av sånt. För ett år sedan gick vår vattenpump sönder, och det var ingen trevlig upplevelse. Lyckligtvis så kunde det fixas efter bara 1-2 dagar - men det var långa dagar :P

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera