lördag 5 juni 2010

Vilka kanon dagar det har varit!

Lovade ju berätta om Strandhugget i torsdags!
Riktigt trevligt!
Vi var ju ganska många där ... alltså inte bara de jag va med utan alla som var i Tivoliaprken..hihi!
Det var verkligen en strålande kväll. Solen sken och vi i kapp med den.
Jag jobbade ju hela dagen men sen när jag slutade så gav jag mig hem till min dotter Emily, hon hade nästan packat allt klart!
Där var stolar, filtar, picknickväska, kylväska med god mat och vin. Hon hade fixat Brieost, kex, vindruvor, vattenmelon, Skinkbaguetter, vin, cider och vatten. Till dessert; kokos och choklad doppade jordgubbar! Mums!
Allt var verkligen riktigt mumsigt! 
Och allt detta bjöd hon sin mamma på ♥ Älskar dig Emily!

Här kommer lite bilder från denna lyckade dag!
 


 


 
Hihih...Sofie sjunger med :)

Em

Johnny

Emily var verkligen i hatten...hihi.- Sveriges Radio delade ju ut hattar och sadelskydd till alla :)


i går blev det ju bara en massa jobb, lite trött var man dock på morgonen när man kom till jobbet... men inte så länge... när jag öppnade dörren så doftade det helt underbart inne från köket på jobbet... Liljekonvaljer som jag satt där dagen innan... gud vilken ljuvlig doft!

Köket på jobbet :)

I går var det riktigt varmt och skönt och vi satt ute och åt lunch och det av riktigt varmt när vi gick lunch promenaden... till fredagsmyset blev det glass :)
Härligt!
Som vanligt när vi skulle gå ... jag och Kim slutar 16 och då vill man ju komma iväg.. men Hugo (Kims hund)
hade andra planer... det skulle ju va helg och då blir det ensamt... inga hundpolare att träffa varken lördag eller söndag!
Så han landade sig och låg kvar!

¨
Han försöker nog säga -gå ni...jag blir här!
Kim fick med honom till slut :)
Chris skjutsade mig till Jenny efter jobbet, min kära väninna sjuksköterskan :)
Tur man har sådana underbara vänner som hjälper en när man inte har lust att åka till sjukhuset för kolla operationssåret... gjorde sjukt ont i det!
Det fixade Jen, hon tvättade rent det och strippade om det och satte på ny kompress :)
Så sen va jag fit for fight igen!
Så sen blev det gott vin och köttfondue ..Mums!
Tack Jen för en kanon kväll! ♥

Och nu sitter jag här med en kopp kaffe och ska strax plocka fram lite kläder och stryka dem inför tjejfesten i kväll!
Ska bli så trevligt!
Tjingeling på er!


6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder och va folk, verkar ha varit en toppendag.
    Tur ni focl ordning på såret igen så du kunde komma igen :)
    Hoppas gårdagen blev lyckad, du var uppe med tuppen idag i allafall:)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Japp, det var en väldigt trevlig kväll:)... ....om än rätt ostrukturerad som i vanlig ordning med mig... haha! ...så är det i latino-huset:)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Anna, Jen är sjuksköterska så det känns riktigt tryggt att hon kan kika på saker och ting, alla som känner mig vet ju att jag drar mig för att åka iväg om inte någon bestämt talar om att jag måste... gillar inte sjukhus och läkare så ska påta och pricka i mig... Huuuu!!!

    Haha..
    Men Jen du är världens underbaraste omtänksammaste! Skiter väl i om det hela är lite ostrukturerat :)

    SvaraRadera
  4. va bra bilder!!!!!kram Lisbeth

    SvaraRadera
  5. hugo ser ju ut som en prinskorv på bilden ha ha! Kim

    SvaraRadera
  6. Han är ju en Prinskorv Kim :) En söt sådan! ♥

    SvaraRadera