onsdag 21 juni 2017

Midsommaraftonstraditioner.


Och Midsommarafton är en favorit ... det firas hela dagen hos oss, vi börjar på morgonen och fortsätter långt in på natten!
Jag älskar Midsommar, en underbar tradition.
I år kör vi dock småskaligt och inte så många gäster som vi brukar. Men det blir femkamp, kubb och annat kul.
Och upplägget är det samma, det är ju  tradition med att äta frukost men jordgubbar och bubbel sedan 2005, och det är min svärmor Maritha som införde den :)
Nu är det 12:e året i rad som det är Midsommarfrukost hos oss !
Här kommer en tillbakablick med lite bilder


2016



2016 års midsommarafton var nog den varmaste jag upplevt hittills .. strålande sol och helt fantastiskt varmt, som mest blev det 33 grader i skuggan.
Givetvis blev det tårta 2016... recept hittar ni här!

2015

2014

2013

2012
2012 blev i stort glatt gäng till frukosten! Så härligt!



Som sagt blev det mycket folk, till frukosten var det Jag, Chris, Natalie, Jenny, Katrin, Staffan, Ing-Louise, Tyke, Agne, Linda, Micke, Lotta och Mats... riktigt mysigt!
Sen blev i stort gäng till :) Riktigt trevligt

2011
Då firade Jag, Chris och Natti in midsommar 
Sedan kom Linda, Jenny, Emily, Marcus, Mathilda och Fredrik.
Vi hade en väldigt trevlig dag och kväll!

2010

2010 var det Chris, jag, Natalie och Håkan som firade in midsommaren!

2009



2009 var det Chris, jag, Wiro, Linda, Natalie

2008
2008 var Chris, Jag, Simon, Cinna, Wiro, Jannike, Miranda, Natalie och Joel

2007

2007 var Wiro, Jannike, Emily, Natalie och  Bengt här och firade in Midsommaraftonen!

2006
2006 var My, Niclas och barnen är på Midsommarmorgonen
2005



Här var det starten på denna tradition!
Det var Jag och Chris, Emily, Natalie och Maritha
Vilka underbara minne jag har från dessa morgnar!

Har ni några speciella saker som man bara MÅSTE göra till Midsommar?


Klicka på bilderna så blir de större.

3 kommentarer: