onsdag 19 april 2017

Finns det något bättre än lediga dagar med familjen?

Jag älskar att ha lediga dagar utan måste, helst ska jag få oväntat besök av barn, barnbarn eller någon vän. Sådana som tar det som det är... finns det inget kaffebröd så går det bra med en macka... Kaffe finns ju alltid *fniss*

Jasmine har tillbringat sitt lov hos oss, men nu har hon åkt hem till Eskilstuna och plugget igen och vi saknar henne. :(



I fredags blev det en tur till Sölvesborg, underbart med solsken, dock blåste det väldigt kallt.
Vi passade på med en tur på Dollar store och Eko med!






 Påskafton blev riktigt mysig med påskkärringar och gubbar! Påsk pyssel, lekar och god mat.







Traditions enlig middag till Påsk (Lille jul med) hos oss, Helstekt kyckling... jag vågar inte ändra för då får jag alla ungarna emot mig... hahaha!
Lite godsaker med, Pannacotta med färsk frukt och bär.


Givetvis hade påskharen varit där och lämnat brev... blev en härlig äggjakt, dock inomhus för ute snöade, regnade och haglade om vartannat!

Vi fick en kanon fin present .. som dock passade bäst till mig, rediga planteringshandskar och söta penséer och en fin fin lite planteringsspade.


Kvällen avslutades med Yatzy och att finaste Annika kom på besök.



Påskdagen bjöd på underbart väder..
Första riktiga fikan ute! Där är härligt med sol i barnbarnens hörna.


Natalie bjöd på fantastiska kladdmuffins med jordgubbar och lättvispad grädde!



 Sen blev det en runda Exploding Kittens till Jasmines förtjusning...



Forsythian blommor, liksom persikoträdet, vilket innebär vi lär inte få några persikor i år.. det var 4 minus grader i morse :(


Just nu längtar jag ihjäl mig... om bara ett par dagar möter vi våren i Rom. Jag hoppas på 20 grader och sol :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar