onsdag 10 augusti 2016

Vad händer?! Vad har hänt? .... dåligt uppdaterat men detta inlägg förklarar ett och annat!

Så var vi inne på sista semester veckan, hittills har det varit tre fantastiska veckor! Det har verkligen varit fullt upp här, men åååhhh så kul det varit!
Efter bröllopet i Linköping körde vi och hämtade två av Chris döttrar. Vi möttes upp i Eskilstuna hemma hos Jasmine och Emma.
Tjejerna fixade fika innan vi skulle ge oss av igen. Och dom hade en gigantisk godiskål på bordet :P Måste va de sötaste socker råttorna dom två ...haha :)


Väl hemma installerade sig Sabina och Mikaela i lilla huset.
Så mysigt att ha dom här, nu hoppas vi att de kan komma lite oftare än innan :)

På lördagen kom Anna, Jonas och Corre  och spelade kubb och spel, käkade pizza och övernattade. Mysigt!


På tisdagen kom Tom och Cleo med familj från Holland, vi grillade vildsvin och hade en trevlig kväll.





Det blev Kiviksmarknad på onsdagen ...dock hoppade jag det och intog stranden istället.




På kvällen kom Tom, Cleo, Amanda, Timothy och Joachim och vi käkade hemmagjorda vildsvinsburgare. Väldigt uppskattat av ungdomarna.


Senare på kvällen blev det HB och kolla in Patriks Combo. ...alltid lika kul!



Och på Torsdagen anlände Krizza och Leon, vi käkade grillat och till dessert jordgubbs Trifel. Recept ittar ni här! Sen blev det en utekväll på HB, drinkar och Patriks Combo.


Fredagen blev det rundvandring på byn och ett besök på Absolut Company. Vi hann klämma in  ett dopp med!  Efter en middagen blev det kubb och sen kortspel, Exploding kittens. ...fantastiskt kul. Tack till Leon och Kristina som introducerade detta roliga spel för oss! Nu äger vi ett eget! :)


Leo och Kristina fortsatte sin resa på lördagen och jag åt min första mjukglass på Kantarellen, dock var den inte lika god som den på Pråmen. - Deras hemmagjorda mjukglass går inte av för hackor.
Natalie och Melanie följde också med. Chris och ungdomarna jagade pokemons :))) Jag och melanie hoppade på det! Haha!
Detta lilla charmtroll är underbart att ha i sin närhet. ♥

Sen anlände Wiro på måndagen, Åhhh så kul, det var ju ett par år seda vi träffades sist! :) så det var på tiden.



Även Jasmin kom ner från Eskilstuna och stannade till veckan var slut ♥



Och så fick jag och Annika äntligen en chans att träffas, hon var hos sina släktingar här i Skåne och passade på att hälsa på oss när hon nu var i Skåne! 

Vi käkade scones, promenerade och snackade en massa. :) Så kul! Givetvis fick hon vara försökskanin på en tårta jag slog ihop.
God blev den :) Recept hittar ni här!


På kvällen blev det grillspett på vildsvin, väldigt gott!


På torsdagen kom Cleo och Tom tillbaka för att spendera en natt här!



Givetvis blev det kubbspel, men även kortspelet mördare som Emma och Jasmin lärt oss, funkar utmärkt att översätta till engelska.
Tydligen finns det massor med olika namn på detta spela som vi kalla mördare.... haha! "staden sover" Maffia osv...
Vi käkade köttfärspaj och avslutade med jordgubb-rabarber paj med vaniljsås!


Sen anlände Jasmins pojkvän med, och Sabina och Mikael lagade lax till middag och jag gjorde dessert med jordgubbskräm, choklad mousse och vispgrädde. Mums,,, recept kommer.



På lördagen åkte Wiro hem, så mysigt att få ha en henne här!
Vi hade en sista skön dag på stranden fredagen innan hon åkte.




Dock väldigt närgångna fåglar!

Tack finaste du för presentkortet! Berättar senare vad vi köpt!
Sedan käkade vi hamburgare, spelade spel och umgicks, för på söndagen så skulle ju Jasmine Wille, Sabina och Mikaela åka hem ...


Så tyst och tomt det blev.
Men måste berätta, hur kul är det nte med gamla kort? Jag har sparat tjejrnas kort sedan skoltiden och det blev massor med skratt här när vi kollade igenom dem.


Jag passade på att mysa lite med Theo.
Sen har det blivit lite shopping, middag på Pråmen... jag åt moule frites och drack gin, Haha... 
flashback till Cascais i Portugal.


Vi har även varit på promenad i Åhus och i Kristianstad.

Åhus
Tivoliparken - Kristianstad



 

Varit på Otto och ätit glass med Melanie :) Och så blir det mycket lek i lekstugan när hon är här.



Även käkat på Äspets rökeri, jag älskar deras Stjerneskud! Mums!


Jag och Nenne har varit på vår obligatoriska IKEA resa ... blev inga köttbullar, blev spätta! Och massor med ljus och lite bra och ha saker... hmmm... dyrt blev det i alla fall.


Sen har det givetvis spelats mer kort, är så himla kul!


Sen var det ett hejdundrande 50 års kalas för Johnni i lördags.


Men mer om det i ett annat inlägg! :)

Melanie älskar sin cykelhjälm som morfar köpte på Cykeljocke! Och hon gillar verkligen att åka cykel!


Nu ska jag i alla fall dra på mig blåställ och fixa lite! :)
Och jag ska njuta av de kommande semesterdagarna och bara göra sådant som faller mig in :)

Dock har jag en date med Jessica idag:) Då blir det Bånken och några goa gubbar :)


1 kommentar:

  1. HAhaha jösses va ni har haft fullt upp! Ni behöver ju semester efter semestern!

    SvaraRadera