tisdag 21 juli 2015

Bitterfittor, energitjuvar och negativitet!


Ibland funderar jag på varför så många är bittra?
Människor som sprider negativa ord och energier runt sig!
Livet är ju som en berg och dalbana med uppgångar och nedgångar, ibland kan man inte styra över dem. Men många gånger beror det på val man gör/gjort.
Alla har vi en en egen vilja och och vi skapar vår egen lycka.
Vi gör val som kanske inte alltid är de bästa. Men vi har dock gjort dem själv.


Okej, alla val kanske inte är våra egna, då måste vi ju dock hitta en väg ur det dåliga och komma upp till ytan igen och göra förändringar som ser till att det blir som vi vill.
Jag har själv fått erfara att livet är hårt och inte alltid så lätt. Men inte är jag bitter för det!
Jag försöker hitta det positiva i allt. För vi lever här och nu och det hjälper inte att gräva ner sig! Och enligt min åsikt kan man komma väldigt långt med positivt tänkande för sitt eget välbefinnande. Jo visst jag vill gå ner de där kilona, jag vill inte ha ont i ryggen, jag önskar jag hade bättre ekonomi osv. ...men va fan, nu har jag inte det så då får jag väl lösa det med de resurser jag har!

Så sluta va bitter på livet, det finns möjligheter för alla, det gäller bara att hitta rätt! Och göra det bästa av det!
Negativa tankar föder negativ energi... och vem vill ha det!?
Positiva tankar föder positiv energi! 
Vilket skapar ett välbefinnande och en bra och härlig känsla. Alla vill ju ha ut olika av livet och bara du vet vad du vill ha, gör det bästa för att få det. Allt kanske inte blir som du önskat? Men det kan tom. bli bättre! Så varför va bitter och negativ? Näää... Lev här och nu och gör det bästa du kan av situationen!
För vem vill umgås med bittra, negativa personer som är energitjuvar? Ingen jag känner i alla fall!
För mig går dom bort! 

Som nedan citat... Livet ger dig Citroner... ta tequila och saltet och låt oss ha en fest! 




1 kommentar:

  1. ja kanske ligger mycket i det, många som har det jobbigt men inte alla är bittra :)

    SvaraRadera