fredag 10 april 2015

Keep calm it's friday!

Så vad har hänt sedan min senaste stora uppdatering...
Varit lite klent med uppdateringar på grund av att ryggen pajade totalt!


Vi har firat Marcus vår svärson som fyllde år, det bjöds på en klassiker, fyllt franskbröd med sallad och ost och kex. Och som avslutning en fryst jordgubbsmousse tårta på en riktigt chokoladig kladdkakebotten! Toppen gott.


 Sen har det regnat, snöat , solen har skiner om vartannat... april vädret började i Mars!


Som sagt, jag blev stört förkyld och hostade så min rygg gav upp !
Chris tror att det är Zonterapin som spökade... så nu vet jag inte om jag vågar mig på det igen :( 
Så det har blivit mycket mys för min del, film, läsa och försöka vila.


 På långfredagen kom tjejerna och deras sambos hem, och denna lilla pärlan här :)

Sötnos! ♥ Mormors och morfars Pärla.

Jag hade gjort pressgurka, åhhh vilka barndomsminne som kom fram när jag kände doften och smaken av det! Underbart! Både mamma och mormor gjorde det ofta till middagen.



Vi åt som sig bör, helstekt kyckling, tradition här hemma 2 ggr om året, lille julafton (23 dec) och långfredagen! Varför ta bort ett vinnande koncept :P
Denna gång avslutade vi med en härlig frukt och bärsallad.


Det är jobbigt att va hos mormor och morfar :)


Påskafton firade vi med min syster, svåger, systerdotter m. famil och Natalie m. familj.
Precis lagom med vad min rygg orkade.
Vi skulle varit på fest och det kändes inte alls kul att behöva lämna återbud till Gisse.
Men samtidigt behövde jag bli bättre för att orka med en kväll med deras tempo ...hahaha!


Melanie var så nöjd med att få all uppmärksamhet :) Hon blev väldigt förtjust i både Pontus och Dennis. Här var det med traditions enlig mat! Stek med potatis, rödkål och sås.
Söndagen och måndagen gick till att vila upp mig, som sagt ...inte många knop gjorda. 
Chris har både fiskat, jagat, räfsat och huggt ved. 


Detta är kanske inte helg mat? Men det är husmanskost när den är som bäst. Stekt fläsk och löksås.


Sen var det tisdag och ny arbetsvecka, skönt att komma igång igen även om det är jobbigt med ryggen.
Men är man som mig lite rastlös så är det bättre att jobba än sitta hemma :)
Mycket jävlar anamma och ett gäng piller så funkar det.
Var på Lindex och hämtade mitt paket igår, perfekt att beställa på nätet och hämta i butiken :) Dessa underbara plagg har jag beställt till Melanie ... oj vad det är svårt att låta bli att handla en massa fint.



Dessa två beställde jag på Clas Ohlson för de fanns inte i butiken. 
Men snart är dom mina :)

Och idag är det fredag och jag har fått förbud att göra nått för Christian så det få väl bli lite promenad och läsning i helgen! (Allt för att ryggen ska bli bra!)


Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar