söndag 18 januari 2015

En helg med så mycket sorg...


I fredags gick en kär vän bort efter en lång tids sjukdom. Jävla Cancer! Det gör ont att veta att jag aldrig mer för prata med honom, Men är så glad att jag har massor med underbara ljusa minne från vår tid tillsammans.
Sommarfester, grillkvällar, bad, svampplockning, fika här hos oss, fika hos honom, middagar, fester, bastubad med massor av skratt och bus! Och han är det som lärde mig att man ska leva här och nu! Och det var långt innan han insjuknade. En person som han som är så omtänksam, hedersam, gentlemannamässig, god lyssnare, generös, kul och levnadsglad borde inte få ryckts bort i från sina nära och kära. Är så glad att han fann sin kärlek, han var så lycklig!

Har tänkt mycket på våra diskussioner, när vi filosoferade över en kopp kaffe eller snackade i telefon. Han var en underbar vän till både mig och min make. Han är nog den person som jag öppnat mig mest för. (förutom min make) Han var mitt bollplank under många år!
Jag är glad och lycklig för den tid vi fick och tacksam för att få ha varit hans vän. Vi kommer att mötas igen det vet jag!

I lördags hade jag date med mina "syrror" för lunch och umgänge. Så välbehövligt och mysigt.
Åt god kyckling och sallad och drack vin och njöt av varandras sällskap.
Vi pratade minnen och resor och Ing-Louise berättade underbara rese minne med sin familj.

I dag söndag är vi på scones mys hemma hos äldsta dottern när jag får ännu ett tråkigt besked att min väninnas son gått bort! Älskade Ing-Louise, mitt djupaste deltagande. Jag är bedrövad, jag mår rent av illa. Detta är för mycket nu!  Först Katrins älskade Nisse som lämnar oss innan jul, och nu dessa två underbara personerna.

Jag känner mig så sorgsen. Jag kan inte gråta mer... det finns inga tårar kvar! 
R.I.P


Borde gå och sova, väskan står packad. Åker till Tibro i morgon för kundbesök och känner inte alls för det! Jag känner för att stanna i sängen och dra täcker över huvudet och komma fram i Maj när solen lyser härligt och trädgården grönskar ... men livet går vidare... bara att kämpa på och tänka på alla fina minnen och roliga stunder vi haft i hop med dessa underbara vänner!



2 kommentarer:

  1. hemskt när något rycks bort för tidigt sänder mina varmaste tankar o kramar

    SvaraRadera
  2. Beklagar sorgen !! Cancer är något skit!!

    SvaraRadera