onsdag 2 april 2014

Fullfart i veckan :)

Helgen började med solsken och kallt, 3 minus i lördags morse men solen strålade och värmde gott på dagen.
Jag skrattade gott på morgonen när Chris kom farandes och svor... for ut i bilen (kl 5 på morgone) tillbaka in och fortfarande svärandes... men med en bukett tulpaner till mig! Min underbara darling hade gllömt dem i bilen och var rädd att de blivit första av kylan... men det blev de inte :)


Jag blev serverad en drink (piggelin...åhhh sommar känsla, ljuvligt!) på kvällen innan kvällsmaten som Claes fixade ihop med Chris... vilken service att ha gäster som ställer sig i köket och bjuder på en superb gösfilémiddag! Mums! På lödagen kom äntligen blommorna som inhandlats i krukor, nice... nu är jag redo för riktig vår!



På söndagen kom krukorna även på sina platser, och så fick vi fin besök :) av Robin. Emmie och Chanel. Claes hundar Tilly och Semla gillade besöket, speciellt Selma som i princip slog kullerbyttor av lycka ...haha!


Och i söndags var det dags att grilla, finns det något godare? 

Efter maten blev det en promenad ner till havet och kolla när Chris och Claes fiskade, och givetvis tog jag INTE den säkra vägen *fniss*... ganska kul att den finns inne på skjutfältet där dom varnar för livsfara :)
I måndags fick vi ställa om klockorna även på jobbet och då kom jag på att jag åker snart till Genève och checkar in på Hotell Winsdor :)
Och fick en reklamtidning från Glitter men sjukt snygga hår grejor... vill ha!

 I måndags eftermiddag fick vi finbesök igen, Natalie Millie och Christian kom en runda, skulle fika vid havet men var svin kallt där nere så det blev fika hos mamma i stället... dock inga kakor... inte bakat något på ett tag.-- kanske bode fylla frysen igen...

Idag var det Chris tur att inta sjukhuset, som tur var det inget allvarligt :) Skönt,  man blir lite orolig när någon får ont i huvudet och tryck i ena ögat.... Läskigt!
Jag hann med lite shopping efter jobbet, några plagg blev det och sjukt nöjd med smyckena på bilden, 99 kr resp. 79 kr och så 70% rabatt!  Väl hemma så fanns både Glossybox och Amelia i brevlådan och maten (fläskpannkaka) var klar! Lyx :)



Nu ska jag och Dan Brown ha en date, lite jobbigt att lägga i från sig boken bara när man börjar läsa...

2 kommentarer:

  1. Du ser ut och haft en underbar helg, bjuder på fina bilder!
    Kul med blommorna men tur att de var denna tid han glömde dom, hade de varit i sommar så hade dom nog vissnat :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hopp tillbaka i bloggvärlden

    SvaraRadera