måndag 20 januari 2014

Det går framåt...

Och jag är så glad och tacksam för alla krya på dig hälsningar jag fått från släkt, familj, vänner och bekanta.
Och idag var första dagen jag varit helt utan värktabletter .... det känns nu kan jag meddela... men ska inte ta några.
Jag ska stanna hemma i morgon också så hoppas jag att det ska funka att jobba på onsdag, gör det inte det är det bara att åka till doktorn.

Har tagit min lilla dagliga promenad, svinkallt och i blåst. Men ut ska jag!

Uttråkad som bara den men planerat lite inlägg till bloggen efter önskemål.
Spring cleaning - Vårstädning har vi något som kallas så i Sverige? är önskat... och tips hur man kan göra om möbler. Lite smått och gott har jag på lager. Så det kommer när jag inte har fler kul organisera mera tips :) Jag har en del till, Helen, du som undrade  om jag inte kunna fortsätta med tipsen för det va jätte bra, jag kan meddela att det kommer i alla fall bli till början av februari med Organisera mera tips...

Så tack för all feed back jag fått, jätte kul att ni gillar det. Och kul att mailen äntligen fungerar som den ska... förlåt till er jag inte svarat pga. att jag har inte fått era mail. Ska ni maila mig använd gärna denna mail, hotelltvardraget@hotmail.com
Och har jag inte svarat så är det pga. att det har inte kommit fram. Jag svarar på alla mail utom företag som tigger space på bloggen.

Har ni önskemål vad ni vill se för något på bloggen så skriv gärna önskemål i ämnesraden, lättare att sortera ut de som är intressanta i virrvarret av alla reklamföretag som mailar en.
Och nej jag har ingen reklam på bloggen och tjänar inga pengar på den. Jag gör detta utan någon baktanke att jag ska bli rik. Jag gör detta för MIN egen skull inget annat.

Vad har annars hänt då?
Promenad blev det...


Trädgrenar i mängder nedblåsta, ett träd är på väg ner (stugägaren är numera informerad)
Ett kallt hav besöktes. Fryser nästan när jag ser det!
Lagat gryta idag, bra med mat som sköter sig själv på spisen :) Och vad passar bättre en sådan här blåsig dag?

Blev Kronhjort med paprika och lök (och lite andra rotsaker) Blev väldigt gott.


Nu ska jag se ett avsnitt av Blacklist.
Tjingeling




2 kommentarer:

  1. ja somjag tidigare skrivit enorma makter i naturen. o hoppas du blir bra nu o slipper tabletter o sånt.

    SvaraRadera
  2. Stackare som har sån värk.. :-(
    Vad äter du för värkmedicin..??

    Usch ja,,, denna blåst denna vinter har / är inte rolig. Hoppas att det går bra för stugägaren med denna tall som står så på sniskan.
    Dina förvaringstips är kanonbra, önskar bara man hade möjlighet att göra verklighet av de.

    Åååååå,, jag verkligen ÄLSKAR köttgrytor av olika de slag, men vi har ju aldrig viltkött i våra utan det blir nötkött.
    Har du den senaste grytan som man gör lååångkok i (kommer ju inte ens ihåg namnet nu)..??

    Är liiite nyfiken på den,, men va fasen, jag får inte plats med alla köksmaskiner.
    Nääee,, det får nog vara,,, är sjukt nöjd med min tryckkokare,, där blir köttet också sjukt mört & gött.

    Ha nu en så fin tisdag som du kan ha det, ta hand om dig.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera