torsdag 25 juli 2013

Ljuvliga dagar

Nu går vi mot en ny helg, men först lite om vad vi gjort sedan förra inlägget.
Det har varit massor med strand tid och det är något jag älskar, det är SEMESTER!




Det har ju varit helt ljuvligt väder och varmt :) Så skönt! Hängmattan utnyttjas kan ni tro :)

Vi spelar dart... dvs. killer
Christian utklassar mig totalt, haha! Tur man inte är en dålig förlorare :)

Sen blev det en mindre road tripp till Slimminge och hälsade på kära vänner och släkt!
Min X svåger med fru, och min X svägerska och hennes yngsta dotter Amanda som jag är "moster" till :). Så glad att vi har en sådan bra relation trots att jag inte lever med deras bror. Vi har kommit fram till att man skiljer sig inte från resten av släkten utan jag är fortfarande "Moster" 
Vi hade ett mycket trevligt besök, god mat och dryck, dopp i poolen, härlig kväll så ljummet långt in på natten. Älskar sådana kvällar. Bara kolla bilderna från deras altan över landskapet, sagolikt!



Sagolikt... stockrosorna är underbara och landskapet runt om deras hem likaså.

Molly, Pippi, Sotis och Mimma

Dom har flera hundar och katter och de värnar verkligen om sina djur! Tror på att är man djurvän är man människovän :)

Grillat är godast :) Underbar mat! Gittan hade gjort en riven vitkålssallad som var underbart god... måste tigga recept.
Här hemma blommar det i krukorna, gräsmattan är allt annat än grön, det råder både bevattningsförbud och eldningsförbud här i Åhus.




Jag kan ju tala om att kocken på Hotell Tvärdraget har semester så här är det hämt-mat och äta ute som gäller.


Dart och Yatzy står högt i kurs här... precis som hängmatta, solstol och böcker.


Och givetvis mer bad och sol :) Mysigt med alla vänner som kommer ner till stranden, kommer och fikar, spelar spel. Älskar att umgås med våra vänner!


Idag kommer våra danska vänner på besök. Ska bli så trevligt att träffa dem. Är ju ett helt helt år sedan sist!


Over and out!
//Maya

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder o vad härligt o få bo så där när det verkligen är somamr :) förra året var väl inte så kul :)

    SvaraRadera
  2. Ser hur mysigt ut som helst. Ha en skön helg!

    SvaraRadera