tisdag 24 april 2012

Tisdag... hela dagen!


Fast för min del blir det en kort dag. I alla fall jobbedag...
Jobbar bara till lunch sen ska jag iväg med en väninna som lite stöd.
Men det kommer gå jätte bra! -Hör du nu det Gumman??? Allt kommer gå som en dans!

Men nu blir det jobb!

Ni ska få lite lexikon så ni har lättare när jag skriver på skånska :)

Skånsk-svensk Ordlista

• A du = Men hallå
• Asa = Dra, släpa
• Abekatt = Härmapa
• Balle = Skinka, ändhalva
• Bobbe = Stropp
• Bor = Bord
• Drul = Lymmel
• Fjåne = Idiot
• Flabb = Mun
• Fubbick = Idiot
• Fälleben = Krokben
• Förtröden = Avundsjuk
• Förveden = Nyfiken
• Gabekatta = Högröstad kvinna
• Grebba = Flicka
• Hialös = Otålig
• Kamma daj = Skärp dig
• Korvalua = Korvkiosk
• Klydderöv = Krånglig person
• Lase = Trasa
• Lasar = Kläder
• Legg å = Sluta nu
• Mojjan = Mamma
• Mög = Smuts, skit
• Pantoffla = Potatis
• Pjodd = Gråsparv
• Rullebör = Skottkärra
• Räligt = Äckligt
• Schatte = Mes
• Tannamagare = Tandläkare
• Tolle = Bajskorv
• Tönn = Dum
• Tradig = Tråkig
• Vann = Vatten
• Ålahue = Idiot
• Ännaklämd = Bekymrad




1 kommentar:

  1. Åh den listan skall jag spara. Har massa härliga skånevänner på Twitter! Nu kan jag impa på dom :)

    Ha en fin dag nu goa du Kramar

    SvaraRadera