söndag 27 november 2011

Första Advent


God morgon!
Första ljuset tänds idag! Det lackar mot jul...
Inte för man känner att det snart är jul, jag har inte riktigt kommit i stämning, men snart så... 
Många har redan pyntat, men jag gör det idag! Ingen tjuvstart här inte *Ler*
Men ALLT åker upp! Även granen... eftersom vi har plastgran så funkar det ypperligt!
Plastgran tänker nu Usch! Men tyvärr är det många som är allergiska osv. så vi väljer platsgran som vi använder år från år, och så sparar vi  lite skog med :) 
Men jag älskar julen så jag får ha julpyntat i en hel månad, för när det nya året börjar då ska det bort :)


Vi hade en underbar dag/kväll i går, men den berättar jag mer om lite senare!
Nu lite frukost!
Ha en härlig söndag och första advent!

8 kommentarer:

  1. Å du e precis som ja... allt upp men i år ha ja bromsat tills imorn för då kommer snutta å hon ville va me... gardiner å stakar fick ja lov sätta upp... vi ha haft plastgran i 22 år (min son alergisk) men i år gav ja bort den till min dotter & barnbarnet de har större yta...

    sabla väder 11 grader varmt (de klaga ja ej på) men regnet e så tråkigt så vi ska då inte in på julskyltningen alla fall...

    ha en skön 1:a advent
    Kramen

    SvaraRadera
  2. ja det var riktigt trevligt igår och superkul att träffa dig och dina vänninor.Min favokofta försvann dock igår på bloggträffen,o(

    SvaraRadera
  3. Åh så fint du har gjort här fina du!:)

    ha en mysig 1.a advent!

    Kramar Izabell

    SvaraRadera
  4. Detsamma! Granen kommer upp dagens före julafton hos oss men stannar sedan också en månad :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar också julpynt och levande ljus. Men hos mig kommer inte granen fram förrän till lucia.
    Vi har också platsgran och den har vi haft sedan 1993 eftersom en av mina söner är allergisk. Den är så underbart fin och den kostade 198 kr på B&W då för många år sedan. Tänk så mkt skog och pengar vi sparat sedan dess.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tusentack för en supertrevlig kväll igår!

    SvaraRadera
  7. Vi har också plastgran..det har vi haft i ca 20-25 år och det funkar kanon:). Jag har allt pynt uppe men granen får vänta tills Lucia. Kram

    SvaraRadera
  8. Gokväll Maja! Tittar bara inom för att önska dig en härlig 1:a adventskväll. Skönt att kunna sitta inne i stugorna nu när Birgit härjar.

    Kram Ingela

    SvaraRadera