måndag 10 oktober 2011

Förrätt ~ Rödbeta med Crème fraiche.


Kokta rödbetor med Crème fraiche.
För 4 personer.

Mums!, Så gott så enkelt!
Detta är bara så mycket godare än vad man tror!  

Ingredienser:
8 små rödbetor eller 4 stora
1 tsk salt
2-3 dl crème fraiche eller gräddfil
Flingsalt

Gör så här:
Skrubba rödbetorna och koka de mjuka i saltat vatten.
När rödbetorna är kokta skalar du de lätt genom att trycka ut de ur skalet (plasthandskar är att föredra så slipper du röda fingrar).
Servera de varma rödbetorna med crème fraiche och flingsalt.
Ett tips är att skära rödbetan platt i botten så den kan stå på tallriken.


3 kommentarer:

  1. Tack så himla mycket för dina kloka ord i min blogg..
    Du har så rätt, och jag ska verkligen hålla i bloggen så länge jag kan =)
    För det är verkligen värt det..

    TACK!!

    SvaraRadera
  2. Ååh vad gott med rödbeta! Jag älskar det :)

    Vi har sjukstuga här hemma och jag har inte ens pallrat mig ut till brevlådan idag haha. Illa! Men imorgon ska jag ta mig en titt där. Spännande! Kram på dig :)

    SvaraRadera
  3. Ja man kan äta dom också, jag färga håret med rödbettor under Punkperioden,
    Jag ska absolut prova detta

    SvaraRadera