söndag 14 augusti 2011

Viasat är SKIT!


Gissa om jag är förbannad!!???!!!
Vilket skit Viasat är! Service minded? NOT! 
Vi har inte sett ett helt TV program sedan vi bytte från Boxer till Viasat!
Det hackar, det blir Pixelfel och bilden försvinner helt i flera sekunder... VARJE gång!
Så när jag beklagade mig innan fick jag ett telefonnummer där jag kunde kontakta Viasat ...Angel Krotnev heter personen som skickade meddelandet i bloggen! Men va hjälpte det? 
Snubben jag snackade med för en stund sedan menar på för att vi ska få det att fungera så måste vi BETALA 950kr för att garantin för "installationsärende"  har gått ut! Är dom dumma i huvudet på riktigt!????
Jag köper en tjänst av dom och den fungerar inte!!!
Är det inte deras ANSVAR att leverera en fungerande tjänst till mig?
Snubben som installerade det sa att det kommer bli bättre... ja NÄR då???? När helvetet fryser till is???
Viasat tyckte jag ska kontaka han som installerade det och se om de kan göra något!
Det är väl ändå inte mitt jobb??!??
Jag KÖPER fortfarande en tjänst av VIASAT!!! Enligt mig är det DERAS jobb! Dom har ju köpt tjänsten av InfoCare...Inte JAG!
Och säga upp det gick inte heller... först 25 Juni 2012! Men gissa vem som är den första som ringer den dagen!
Viasat är verkligen ett uruselt företag!

5 kommentarer:

  1. Men shit! Det låter ju galet! Det är så jobbigt att hålla på och klödda jämt! Hoppas det löser sig..

    SvaraRadera
  2. ring å begär att f¨snacka med chefen, de gjorde ja när glocalnet härja med mej då dom bröt de dom lovat å ja kan lova efter att ja så "snällt" hade förklarat i en PMS ton hur de va så fixa dom de :P ;) lycka till

    SvaraRadera
  3. Hej Maya!

    Jag beklagar att du upplever vår service som undermålig. Det är inte korrekt att nya kunder ska behöva betala för att justera sin parabol, detta går naturligtvis på garantin.
    Installatören ska dessutom vara kvar på plats tills det fungerar perfekt. att ge svaret att det "kommer bli bättre" är inte heller korrekt, och det är verkligen beklagligt att du fått den informationen.

    Jag hjälper dig gärna med detta, och kontaktar naturligtvis installatör om detta behövs.

    Mejl oss gärna dina abonnemangsuppgifter (abonnent- eller personnr) samt namn och kontaktnr så ska jag kika på det och göra mitt bästa för att du ska bli nöjd.
    Mejladress är: socialmedia@viasat.se

    Bästa hälsningar
    Linnéa Wannefors
    Viasat Support
    socialmedia@viasat.se

    SvaraRadera
  4. Företaget de anlitar till installationer utför mycket amatörmässiga monteringar, så man kan inte förvänta sig annat än pixlar & skit.

    http://www.gestrikeantennservice.com/viasat-finn-fem-fel/

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera