måndag 25 juli 2011

Vilken helg!!!


Denna helgen har inte varit den bästa om man tänker på allt elände som hänt i världen!
Jag lider när jag tänker på massakern i Norge, och försökt förklara för barnen varför en galen man kan göra en sådan sak! Men för mig är det oförklarligt och denna enda förklaring jag kan ge är att det är en sjuk och galen man med sne vridna värderingar som gör en sådan sak! Politik är farlig!
Som jag sa till flickorna så finns det ALDRIG en endaste anledning till att vara elak och skada någon annan!
Varken fysiskt eller psykiskt! Alla har rätt att tycka och tänka som de vill! Och alla kan ju inte tycka tex, som mig!
Och det är fel att vara elak och nedvärderade mot någon annan. För då är det mobbing!
Mina tankar går till alla offer, överlevande och släktingar, vänner och bekanta som utsatts för denna tragedin!

Så tänk på att var rädd om dina medmänniskor! Vi är inte så olika trots olika hudfärg mm. Ha sinnena öppna så ska du se hur rikt ditt liv blir!

Sen ovanpå allt ihop har min väninnas syster blivit sjuk och dom är rädda för en stroke! Tänker på er alla Jen ♥ och hoppas det inte är något allvarligt!

Sabina har fått halsont! men piggnade till igen i går kväll :)) Skönt det!
Jag håller på hosta i sönder mig! Sover inte om nätterna och det är väldigt drygt! Är ju som en zombie på dan!
Och idag när jag äntligen kunde sova med massor med hostmediciner så sms:ar Natti och frågar om jag är vaken! ..Svaret blev: Ja nu ja!
Hihihi...hon hade varit upp sedan 5!!! Undra om hon slagit i huvudet eller något! Brukar ju sova till Lunch annars :)))

Men annars har det varit mysigt med vänner på besök! Krizza och Figge, jag hoppas vi ses snart igen!
Än en gång Grattis till Gunilla och Joachim som gift sig! Kolla bilderna från bröllopmottagningen HÄR!
Recept på Körsbärstårtan kommer!

Nu kom Natalie hem, och Mikaela är redan vaken och Chris och hon sitter på altanen med sina laptops och myser... Solen tittar fram och det ser ut som det ska kunna bli en bra dag!
Snart får vi danskt besök :)) Ska bli så kul!
Så frukost kanske ska dukas... några barn väckas och kaffe drickas.
Jag har i alla fall förutsättningarna att kunna dricka mitt kaffe i dag :)) Annat är det hemma hos Fnulan :)
Nu säger jag -God morgon!

3 kommentarer:

  1. så sanna ord....och fruktansvärd händelse att en enda sjuk person kan skaka om en hel värld...

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig Maya... tyvärr är det nog så att galningar kan man aldrig skydda sig emot och det är det som gör det så hemskt.
    Hoppas att din hosta snart blir bättre så att ni kan fortsätta med era äventyr. Det är så kul att läsa om. //Farmskan

    SvaraRadera
  3. Det som hänt i Norge är ofattbart! :(

    SvaraRadera