måndag 25 juli 2011

Dagen...

har varit underbar med besök från danska vänner! Som hade med sig dansk öl till oss! Tack Rie och Bjarne ni är så generösa! Och det är så kul att träffas, det har blivit lite av en tradition att de kikar hit när de är i Sverige!


Eftersom Bjarne har diabetes blev det Varma mackor med trumpetsvamps-stuvning, KyckligCurryRöra och Ost, tomat, lök och Skinka.
Alltså ingen tårta idag... hihi... dock till barnens missnöje!


Körsbären börjar klara så i morgon är det dags att plocka av de som är mogna. Mums! Så i morgon kan vi frossa i körsbär!... nu undrar ni varför jag inte tar dem i dag!? Man måste klättra och jag är höjdrädd... ja jag vet att trädet inte är högt, men en palls höjd är tillräckligt för svindel :S


Och jag hostar vidare... men Håkan gav mig ett tips! Han tyckte jag skulle byta cocillana etyfin mot en flaska 
Taittinger Brut Réserve?? Vad tror ni? Jag hostar kanske lika mycket men har f*n så mycket roligare :P


Och där finns faktiskt en flaska i kylen :))) Man kanske skulle...


Bubblor av en annan sort fixade Mikaela och Sabina..
.
Bubblorna gick till attack.. men Sabina gav tillbaka :)))



Nu blir det filmtajm!
Men först fika!
Se vilken snäll syster jag har som kommer med fika till oss!
Ha en skön kväll för det ska vi ha!

6 kommentarer:

  1. Den champangen är god! :)

    SvaraRadera
  2. sv: det blir fondväggar och vitt runt om =)

    SvaraRadera
  3. Sv: jag vill med ha sol.. Trött på detta regnet..

    SvaraRadera
  4. Hihi Ja betydligt mycke roligare med bubbel än me hosta!! Tack för titten och kul med en från Åhus..tillbringat många dagar där nu på handbollen:) Inte så långt från mig heller!!

    SvaraRadera
  5. Du bara festar du!!!! Jag är inte alls avis :(

    SvaraRadera
  6. Sv: Tack så mycket!

    Ja längtan efter min sambon finns alltid här när han är på jobbet till sjöss i 14 dagar.
    Känns som om vi är nykär, även ny efter 6 år tillsammans.

    SvaraRadera