söndag 19 juni 2011

Mayas krämiga pastasallad



För 8-10 personer.

Verkligt god till grillat, passar perfekt både till kött och kyckling!


Ingredienser:
500 g Barilla pasta 
2 dl lätt crème fraiche
3 dl gräddfil
1 röd paprika
1 gul paprika
1 rödlök
10cm purjolök
250 g kokta kidneybönor (Go green)
3 avokador (mogna)
200 g cocktail tomater
1 Citron
1 dl sweet chilisås
Salt
Grovmalen svartpeppar

Gör så här:
Koka pastan och låt svalna. Blanda crème fraiche och gräddfil, tillsätt sweet chili. Kärna ur och strimla paprikan. Skala och strimla rödlöken. Strimla pujolöken. Låt kidneybönorna rinna av. Dela tomaterna på mitten.

Kärna ur avokadon och skär avokadoköttet i tärningar, och pressa lite citron över dem. Blanda alla ingredienser, tillsätt 2 tsk salt och 1/2 tsk peppar. Vänd sist ner avokadon.

Servera med grönsallad och en grillad köttbit! 

Denna är riktigt krämig och god!


7 kommentarer:

  1. Vad gott! När jag åt pasta gjorde jag ofta krämiga varianter med olika ingredienser.
    Sv: Jag svarade dig under eget inlägg.

    SvaraRadera
  2. Det där både låter och ser hur gott ut som helst!
    Kanske man skulle slå till på en sån där idag.
    Inte för att jag har tänkt grilla, men det är säkert gott till stekt kött också. :)

    SvaraRadera
  3. Den ser riktigt krämig och god ut!
    ps: ses om en liten stund ;)
    Mini letar för fullt var vägen ni bor på ligger ;)

    SvaraRadera
  4. vilket bra tips :)
    det ska jag testa...

    ha en skön kväll :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Det var gott också.... :D
    JÄKLAR! Så gott!!!

    SvaraRadera