tisdag 1 mars 2011

Okej att vara otrogen?

Enligt vad man kunde läsa på aftonbladet så tycker ungefär varannan kille att det är okej om fru/flickvännen är otrogen!
Så länge det är med en annan tjej!!!

Men hallå... otrohet är väl otrohet oavsett om det är med en partner av samma kön eller ej!

Så här står det:
Nästan hälften av männen säger att det är okej att hans kvinnliga partner vänsterprasslar – om det är med en annan kvinna.


Det visar en undersökning som gjorts av forskare vid universitetet i Austin, Texas, USA, som Metro.co.uk rapporterar om.
22 procent av de manliga svarande kan också tänka sig att förlåta flickvännen om hon har en affär med en annan man.

Kvinnorna som ingick i undersökningen sade sig vara något mer toleranta. 28 procent skulle ha överseende med ett vänsterprassel.

Ska man tro på allt dom skriver?
Jag personligen skulle aldrig tillåta eller förlåta det!
Vad tycker ni?

Läs mer här: http://www.aftonbladet.se/wendela/article8550069.ab

8 kommentarer:

  1. ABSOLUT INTE OKEY!!! borde vara straff på det... Jag har aldrig varit otrogen MEN jag har blivit bedragen av pojkvänner bla: en gång av min bästa vän HEMSKT

    SvaraRadera
  2. Never, ett felsteg o aldrig mer!!

    SvaraRadera
  3. Ska du åka till Berlin med jobbet? När?

    Jag åker aldrig i väg med mitt jobb, det är så fall bara över dagen om man går någon kurs. Jag jobbar inom barnomsorgen.

    Otrohet är inget jag tycker är ok. Sedan spelar det ingen roll med vem man är det för otrogen som otrogen. Undrar hur kvinnor ser på det om de hade tyckt lika dant som männen? Alltså att det hade varit ok om mannen hade varit otrogen med en annan man i så fall.

    Ha det bra,Vicki

    SvaraRadera
  4. otrohet som otrohet oavsett kön!

    SvaraRadera
  5. Otrohet är motsatsen till trohet...hur ska man nånsin kunna lita på en sån människa igen? Nä...har det hänt en gång så är sannolikheten ganska stor att det händer igen. Man kan inte heller skylla på några omständigheter som gör att man är otrogen. Sådana finns inte anser jag.

    SvaraRadera
  6. SV: vad trevligt när folk lämnar spår efter sig när dom kikar in på min blogg :)

    SvaraRadera
  7. Nääee.. ALDRIG att varken jag eller min man accepterar en otrohet.
    Snacka om att trampa rejält på den andra partnern om inte den man är tsm med, sambo med, särbo med eller gift med räcker utan man måste springa efter andra oavsett kön.

    Otrohet finns INTE i vårt liv och värld i alla fall.
    INGEN av oss skulle förlåta den andra om det hade varit otrohet med i vårt liv.

    PS. Kanonsnygg bakis du har.. DS.

    Ha en bra dá.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  8. Det är absolut inte ok!!!!!!!

    SvaraRadera