onsdag 16 mars 2011

Gäsp...

Jisses det är INTE bra att sova för mycket!
Har nog aldrig varit så trött en morgon ...hihi.
KAFFE... lär gå åt denna morgon!
Man ska inte gå och lägga sig tidigt två dagar i följd, kan inte va bra... för annars hade jag nog inte varit så förbenat trött!

Hur är det, följer ni allt hemskt som händer i Japan?
Det är inte utan att man lider med dem... jag läser nyheterna, lyssnar på nyheter och ser på Nyheter.. eller Hemskheter är det snarast.
Människor som omkommit, som är strålskadade... hur allvarligt, ja det kan man ju undra sig! Ljuger Japans regering och de ansvariga? Ja tror det! Jag tror de mörkar hur allvarlig situationen är!
Vad då stäng fönster och håller er inne! Är ni dumma i huvudet! Det är strålning vi pratar om! Nedfall av

Branden ledde till utsläpp i omgivningen motsvarande upp emot 400 mSv per timme.  
Det är stora utsläpp och det finns risk att personal på plats blir strålskadad. De svenska gränsvärdena för dem som arbetar inom kärnkraftsindustrin är 50 mSv per år.
Tror ni det kan vara allvarligt?
Ni kommer väl ihåg katastrofen i Tjernobyl 1986, vissa experter hävdar att denna olyckan är värre än Tjernobyl.
Läs mer på Expressen.


Nu måste jag sätta fart!
Tjingeling...

4 kommentarer:

  1. Mmmm.. det är fruktansvärt.. SÅÅÅÅÅ FRUKTANSVÄRT så jag tror inte ens vi egentligen FATTAR vilken katastrof det är.

    Ha en goer dá // Kramizzar...

    SvaraRadera
  2. Såå hemskt, man väntar ju nu på en till jordbävning´i Tokyo, hur många bor inte där??
    Va håller på och hända?
    Usch!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så FRUKTANSVÄRT det som händer i Japan. Helt ofattbart!

    SvaraRadera
  4. Tror inte olyckan går obemärkt förbi i alla fall!! ofattbara konsekvenser sånt kan få :-(

    Kaffe är bäst för alla mornar skulle jag vilja påstå o efter lunch med, idag utomhus i solen strax efter lunch

    kramis

    SvaraRadera