måndag 24 januari 2011

Är det verkligen så?


Jag läste på Aftonbladet att idag är årets fattigaste dag! Läs mer HÄR!
Började att fundera om folk verkligen utsätter sig för detta, är man inte smartare än så än idag?
Även om man har lite pengar så får man ju rätta munnen efter matsäcken...eller?
Eller man handlar över sina tillgångar eller lånar för att verka "rik"
För min del så sätts det alltid undan till mat och räkningar först, sen får man se vad man kan spendera efter det!
Tror även om man lagar mat själv och inte köper en massa halv fabrikat och take away så har man mer pengar kvar i börsen!
Jag både bakar och lagar mat... har matlåda med till jobbet och och håller ögonen öppna efter bra erbjudande när jag ska ha något lite dyrare, typ hem elektronik eller liknande.

Hur gör ni?


3 kommentarer:

  1. Jag gör EXAKT likadant som du...man är väl smart...eller hur?

    SvaraRadera
  2. Vi inväntar reklamen på söndag. Öppnar och kollar vad som erbjuds, i matväg, till en billigare peng. Gör en meny för veckan - åker och storhandlar.

    Jag är en stor planerare!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Här kollas också efter vart det är billigt.
    Min svärmor säger alltid till mig "Jag vet ingen som är sååå prismedveten som du är Annelie" :o))

    Ha det allra bäst vännen.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera