torsdag 23 december 2010

Lillejul

Vi har haft en helt underbar dag! Trots snökaos!
Vaknade till detta...




Så det betydde att det bara var ut och skotta, sen kom killarna upp och hjälpte mig...
Jag och Simon har lagat mat och bakat kaka och gjort jul godis! Simon stod för matlagningen och jag för baket och julgodiset.
Eftersom vi har en tradition här så firar vi Lillejul med god mat och byter paket, Em älskar ju att fira jul på Brogården med hela tjocka släkten (Marcus familj)
Så vi har löst det så att Lille jul här och sen firar vi här och Em med Marcus familj på julafton :) ♥
Och sen träffas vi Juldagen på Skinkemacka hos Em och Macce :) Så mysigt!
Jag var back upp till Simon när han kockade, han skalade och fixade allt själv. Jätte duktig! ♥
Vi var lite osäkra på om Emily och Marcus verkligen skulle ge sig ut i detta vädret, inte så kul att köra i.
Men de kom och vi fick en fin Julblomma av dem och så hade dom alla klapparna med sig.






Vi fick vildsvinsgryta och det var super gott!  Efter det blev det Glassbomb och mjuk pepparkaka och Jul godis.
Lite försmak på vad som komma skall.
Wienernougat

Mjuk pepparkaka
Nu ska jag gå och fixa skinka och sen koppla ... klockan lär väl bli mycket innan jag kommer i säng idag.
Hoppas ni alla får en härlig kväll!

God Jul och Tjingeling!

4 kommentarer:

  1. Hihi sådär mycket snö har vi med, helt otroligt!

    God jul till dig med :)
    kramar

    SvaraRadera
  2. Önskar dej och din familj en riktigt god jul. Här har vi pysslat hela kvällen. Och imorgon blir det mys här hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt när alla är samlade, julen e bäst!
    GOD JUL ♥

    SvaraRadera
  4. Tack, och god jul på dej också!

    SvaraRadera