fredag 3 december 2010

Krämig lasange




För 5personer.

Super god lasange som jag hittade recept på i en tidning.
  
Ingredienser
500 g köttfärs (Jag använde rådjursfärs)
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater, ca 400 g
2 msk tomatpuré
1 tsk oregano
1/2 tsk basilika
1/2 tsk timjan
1 krm svartpeppar
1 grönsaksbuljongtärning
9 lasagneplattor
8 dl Kelda ostsås
1 dl 17% riven ost

Gör så här

Sätt ugnen på 225°.

Skala och hacka löken och vitlöken. Fräs mjuk i lite olja i stekpanna. Lägg i köttfärsen och stek den under omrörning så att den smular sig. Tillsätt krossade tomater, tomatpuré, oregano, peppar och buljongtärning.

Låt såsen koka ca 5 min.

Varva köttfärssås, ostsås och lasagneplattor i en smord ugnssäker form.
Avsluta med sås. Strö över osten. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min.
Servera med en krispig grönsallad.




2 kommentarer:

  1. Nu blir ju jag hungrig, har bara ätit yoghurt, spar mig till kvällen då vi ska äta thaimat.
    Ha en bra fredagkväll! kram

    SvaraRadera
  2. Å Lasagne som är så gott ! Ha en fin helg nu !

    SvaraRadera