torsdag 19 augusti 2010

En fråga....

Hur gör ni?
Läser ni bara sista kommentaren i en blogg? Eller ni scrollar ner och läser tidigare inlägg med?
Eller ni läser inte alls och bara går in och skriver: "Vad gör du?" eller "fin blogg"
Finns det något tråkigare att få? De som skriver enbart så är ofta ute efter att ragga besökare till sin egen och öka sin statistik! (min struntar jag i, skriver för vänner och bekanta och för alla andra som har lust att läsa)

Jag som ofta skriver mer än ett inlägg per dag läser automatisk de senaste inläggen, och kommer jag till någon ny sida så kan jag lägga jätte mycket tid genom att läsa vad personen skrivet innan, men det är mest för jag vill bilda mig en uppfattning om det är en blogg jag vill följa :)

Jag hinner inte in till alla varje dag så där är med en anledning att jag läser längre ner... ibland kommenterar jag bara i sista bloggen men i bland i alla som jag läst och vill kommentera i!

Har ni lagt till er på många ställe där ni blir "pingade" eller vad det heter?

Jag tycker det är väldigt kul med alla trevliga bloggar, man får tips och idéer och utbyter en massa goda råd mm.

Vad ska bloggarna handla om då? Vilken typ av bloggar finner ni intresse av att läsa.
Jag läser alla typer faktiskt, utom rena modebloggar!
Jag vill ha vanligt folk i vardagen, roliga händelser osv.

Hur viktigt är det med kommentarerna?
Jag tycker det är väldigt roligt att få kommentarer speciellt när de som svarar svarar på vad mina frågor eller  i alla fall relaterat till bloggen.

Jag försöker kommentera i alla bloggar jag läser när jag hinner, och jag tror jag kommenterar till 99% relaterat till bloggen/inlägget jag läst!
Hur gör ni?

Oj vilket långt inlägg det blev :)

8 kommentarer:

  1. ibland läser ajg bakåt men skriver (om jag skriver) en komentar i det sista är pekar neråt om det är ett svar till tidigare blogg.... kollar inte alltid bakåt i min egen o ibland missar man en kommentar för det=)...
    kommentarer är inte livs viktiga men roliga man ser att nån läser inte bara en höjd siffra på räknaren.
    o förösker skriva nått mer än bara fin blogg....nått mer personligt om text eller bild
    //Ologgad Ejris

    SvaraRadera
  2. för dte mesta läser jag de senaste inläggen med, för ställa en fårga hur mås det, när man kan läst till sig svaret är pinsamt.... :/ och de frågorna är tråkig för ofta bryr sig inte frågaren om svart egentligen... :)

    jag önskar med att jag med slapp det där, men en dag kanske jag blir klok på dessa här män :) vi kom iaf överens om att vi var ense om vilket kön som var mest kompliserat haha :)

    SvaraRadera
  3. Jag läser de bloggar jag följer eller om någon blogg hos en vän sticke ut... läser alltid kommentarerna, andras oxå... ja svarar så ofta ja kan på kommentarerna hos mej oftast går jag in till vederbörande å svarar å hälsar på samma gång... PINGADE aldrig hört talas om ? va e de? Jag bloggar om allt mellan himmel å jord, allt å inget, kort å långt, en elelr flera på samma dag, har liksom ingen röd tråd direkt förutom att de handlar om sånt ja tycke e kul/intressant... OJ VA LÅNGT DETTA BLEV DÅ FNISSERI

    SvaraRadera
  4. Jag lägger alltid tid till att läsa de senaste inläggen och faktiskt läsa hela inlägget som någon skrivit. Det är värt tiden det tar! :)

    Ja mörk choklad är så gott med jordgubbar!

    SvaraRadera
  5. När jag kommenterar andras bloggar brukar jag alltid läsa inlägget först, dock är det inte alltid säkert att jag hinner läsa igenom de senaste inläggen.

    Jag håller dock med dig om att det är ganska tråkigt att få kommentarer som visar att dem inte läst inlägget alls. Som tack brukar jag radera deras bloggadress :P

    Speciellt om kommentarerna är i stil med "Nu har jag en tävling...", eller om kommentaren enbart syftar till att locka tillbaka läsare till sig själv.

    På så sätt är jag lite elak :P

    Sv: Jag håller tummarna för att ni får igång vattnet igen! :)

    SvaraRadera
  6. Jag brukar alltid läsa igenom inlägget och sedan kommentera.. Tycker också att det är mycket roligare att få kommentarer som handlar om det jag skrivit! :)

    Svar: Jag får nog göra det, ja! ;) Visst är det så, ju mer knappar det finns, deso mer som kan gå sönder! ;)

    SvaraRadera
  7. Jag funkar nog rätt lika dig verkar det som när jag läser din beskrivning över hur du brukar göra.
    ( Dock har jag haft tidsbrist den sista tiden, och inte hunnit gå ner bland inläggen i alla bloggar. )
    Svarar på många kommentarer och går på återbesök till alla som besöker min blogg. ( Om det inte är någon som bara har skrivit "Fin blogg." i kommentaren... :D - De skiter jag i.
    Jag pingar min bloggg hos en massa pingtjänster, men eftersom jag har Wordpress så sköts ju det automatiskt när jag publicerar.
    Smidigt !
    Kul att du hittade till mig ! :)

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag läser me alltid inlägget o sen kommenterar jag. Sen kan d va att jag inte läst på några dagar o kommenterar i det sista inlägget även vad som skrivits i de förra... Kul ämne att ta upp... själv är jag jättedålig på att lämna kommentarer men blir glad när jag själv får. Dubbelt I know! :)Men du, ha en UNDERBAR helg o hälsa la familia! Kram kram

    SvaraRadera