tisdag 30 mars 2010

Rabarberpaj






Mumsig rabarberpaj
För 6 personer.
Ingredienser:
500 g rabarber
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ägg
100 g margarin


Gör så här:
Skär rabarbern i 1 cm tjocka bitar.
Lägg i en smord form.
Om så önskas strö över socker och potatismjöl.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke
Tillsätt ägget och blanda väl.
Häll smuldegen över skurna rabarber.
Antingen smälter du margarinet och häller över degen
eller så skivar du margarinet över degen
Grädda i 20 min på 200 grader
Servera vaniljsås till eller vaniljglass

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket!!
    Själv testade jag "Svärmors..." igår och den fick MYCKET gott omdöme av gästerna :-)

    Och tack för senast - kul att träffas även om vi satt i var sin ände av bordet.

    SvaraRadera
  2. Åh! Ett recept jag faktiskt aldrig provat! (tror faktiskt jag bakat det mesta:-)) Ska provas! Funkar degen bra även till andra frukter eller bär?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, såg att jag inte svarat på din kommentar...
      Så jag gör det nu... ett år efter typ :)
      Det fungerar mycket bra till det mesta. tack vare att där är ägg i degen ;)

      Radera