torsdag 23 november 2017

Vilken fantastisk måndag vi hade!


I måndags var jag på Stora Inspirationsdagen med mina kollegor Sara och Linda!


Årets stora personaldag - om drivkraft, teamwork och arbetsglädje!
Hade verkligen sett fram emot att se Robert Gustafsson och hans succéföreställning: Tomgång, Framgång, Rundgång. Men var inte så mycket med Robert Gustafsson.


Konferencier var vackra Petra Mede.
På scenen  hade vi David Batra, Lisa Ekström, Kay Pollak, Olof Röhlander, Christer Olsson, Alexandra Pascalidou… så bara en massa höjdare 😊




David Batra... vilken kille, jag skrattade så tårarna sprutade...
Men han gav oss även en tankeställare... våga vara tramsig! Lite skönt att höra. Varför ska man vara så perfekt... (inte för att jag är det, jag har mitt barnasinne kvar *ler*)
Nu längtar jag efter att få gå på DAVID BATRA ”Elefanten i rummet – han som är gift med henne” i februari :)


Lisa Ekström... Oj vilken fantastisk drivkraft hon har, arbetsglädjen vid utmaningar ... Svårt är Kul. jag kunde faktisk känna igen mig lite i henne. Jag gillar utmaningar att det inte är helt enkla!
Och vi skulle kamoja, stjäla ideer och göra de till våra... nu menar jag inte att man ska plagiera någon, men andvän de till "basen" i din idé.
Och om man ser livet lite som ett tevespel så ser man till att man inte får game Over utan ens livstapel ska vara full, och om inte så får man tanka positiva och tacksamma upplevelser för att fylla på den ... Och några extra liv är inte heller fel i att ha. Inget Game Over här inte!



Kay Pollak... vilken fantastisk människa, 79 år och utstrålar så mycket energi! Han är filmregissören till den Oscarnominerade succéfilmen ”Så som i Himmelen” och ”Så ock på Jorden” samt författare till bestsellern ”Att växa genom möten”, över 500 000 ex sålda i Sverige, och nya boken ”Att välja Glädje”
Om ni har en chans så gå och lyssna på honom. - ”Ändra dina tankar – Ändra ditt liv”


Olof Röhlander - Tack ... jag kommer aldrig att se på gul frukt med samma ögon igen *ler* Och numera "njutarbetar" jag varje dag för jag älskar mitt jobb :)
Hans föreläsning Konsten att njuta av livet – och ändå få saker gjorda är väl värd att gå på... skulle kunnat lyssnat till honom någon timme till :) 
Han tog upp det där att det handlar om att fokusera på det som faktiskt finns istället för på det som saknas. 


Christer Olsson är författare till succéböckerna Vart är Du på väg – Och vill du dit?, Du läcker vad du tänker och den senaste - De lever så länge du lär.



Alexandra Pascalidou är en prisbelönt journalist, författare, programledare, producent, dramatiker, skådespelare, föreläsare, förändringsagent, människorättsaktivist som har världen som arbetsfält.
Alexandra har alltid gått sina egen väg och oavsett om hon varit livrädd eller ej, hon säger hon är den fegaste människa hon vet!
Hon har snubblat och fallit utan att ha någon som tar emot henne och rest sig gång på gång.
Alexandra är utbildad inom statsvetenskap,internationella relationer, nationalekonomi, juridik och politisk sociologi vid Stockholms och Kretas universitet.
Hennes föreläsning handlar bland annat om mångfald, jämställdhet, demokrati, målsättning.

Robert Gustafsson
Underhöll med sin Tomgång, Framgång, Rundgång... Han har alltid ett vinnande koncept.... Underhållande som vanligt!


Mina fina kollegor.




Måste säga att lunchen var väldigt god men för liten, man höll sig inte mätt speciellt länge på den.
Buratta var väldigt gott men för lite tillbehör, en bit bröd och lite mer sallad så hade det varit perfekt.



Givetvis kamojades mitt skrivbord! Och jag kommer att kamoja så mycket det bara går :P 
Och jag har gul frukt hemma i kylen... två ananaser... nått måste firas :D 
Sen är frågan...jobbar vi tillsammans eller bara samtidigt? Jag röstar för tillsammans ☝ Team Work is da shit!













4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt!

    http://nouw.com/jasminetornroos/jullista-32084225

    SvaraRadera
  2. Neat blog! Ιs your theme custom made or did yyߋu download
    it from somewhere? A thme ike yours with a few simple tweeks would really
    make my blog stand out. Plase let me know wһeгe you got your design. Kudos

    SvaraRadera