onsdag 9 november 2016

Vad är det som händer ”over there”!?



Fram med skämskuddarna USA…
De flesta av mina Amerikanska vänner är chokade och förstår lika lite som mig! Hur kunde detta hända?!
I och för sig sa han ju att valet var riggat *fniss* ...eller det gällde bara om Hillary vann?!

Jag är mest orolig för vad som ska hända nu… både med världsekonomin (börsarna dyker redan)  och med säkerhetspolitiken världen över!

Kanadas sida för emigration kraschade … kommer folk fly staterna nu?

Men det var säkert svårt att välja... pest eller kolera!? Jag trodde USA hade fler smarta välutbildade politiker som de hade kunnat välja mellan... eller ännu bättre! Låt Obama sitta kvar! Han hade helt klart varit mitt val.

Pest eller kolera?!


 
Vi kan bara hoppas att den blivande presidenten är omgiven av lugna  personer som är välutbildade och kunniga.

Donald Trump har ett och annat att lära hur man ska föra sig bland folk.
 

2 kommentarer:

  1. ja det kanske blir lite kaotiskt i början, ja konstig regel det där med max 2 perioder.

    SvaraRadera
  2. Jag är mållös. Min kompis kloka mamma sa att valet mellan pest och kolera var enkelt för kolera är botbart...

    SvaraRadera