måndag 21 september 2015

Äntligen är mina altanmöbler klara!

Från bräda till bord!
Ville ha ett stort bord på vår altan när det gamla hade gjort sitt, och alla vi tittade på var inte riktigt vad vi ville ha, så i en artikel hittade jag ett bord jag gillade och visade Chris.
Jodå, han kunde hjälpa mig bygga ett bord och bänkar och avlastningsbord. Trots att han aldrig byggt något liknande så inhandlades virke från Byggmax hemsida.
Vi körde sedan ut till Byggmax och valde färg, penslar, skruv mm.
Sagt och gjort... fram med såg och måttstock när leveransen kommit.



Blåbyxor på sen var det bara att köra!





Bordet börjar ta form...




Bänkar och bord hopsnickrade, nu dags att slipa dem.


Sen ska vi ha lite färg med på dem. 




Även stora avlastningsbord snickras ihop och målas.









Sådär bänkar och bord målade och klara, nu behövs lite detaljer för att piffa till allt.
Efter en tur till IKEA, en runda på Borett, Solhaga, Eko så har jag hittat allt jag vill ha.
Ljus, plädar, underlägg, fällar, korg och zink detaljer och givetvis lite blommor.
En del fanns redan hemma och passade perfekt.






Sjukt nöjd, och väldigt imponerad av Chris som aldrig byggt något innan! Grymt duktig.
Så nu ser vi fram emot många trevliga fikastunder, middagar och fester på denna altan, givetvis så invigde jag den med en frukost så fort den var klar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar