tisdag 4 augusti 2015

Vem är jag som bestämmer hur någon annan ska tycka, tänka eller göra?!


Funderat mycket ...
Om en vän har det kämpigt så vill man kunna va där för den personen.
När det sen börjar ordna upp sig och vännen tar beslut som kanske inte är val jag gjort. Slutar jag då va där för vännen, eller jag accepterar dennes val?  Jag vet hur jag gör... för just mig betyder mina vänners val att dom har styrka och väljer sin väg att lösa sina problem på sitt sätt. Jag stöttar dom i deras val.
Det är viktigt att man får ha sina egna åsikter och göra sina egna val utan att någon tycker det är fel.
För vem är jag som bestämmer hur någon annan ska tycka, tänka eller göra?!

Nej! Alla måste få välja hur dom ska göra själv. Ingen kan säga vad en annan person ska göra. Råd kan man ge men om sen inte personen följer det kan man ju inte bli arg eller upprörd. Dock den personens beslut.
Sen kan man ju alltid säga... - I told you so :) 
Skämt åsido! 
Man måste följa sitt hjärta och sin magkänsla och göra det som känns bäst för en själv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar