måndag 23 februari 2015

Dags för en uppdatering...

 
 

Jag har nog dem mest fantastiska make man kan tänka sig…
Förra lördagen var det ju som ni alla vet alla hjärtans dag och vi turas om att hitta på något för den andra.
Kan vara allt från en mysig middag hemma till utflykter, bio, restaurangbesök, museibesök eller teater.
Men detta tar nog priset…

Morgonen började med att det var uppstigning kl. 6. Sen bar det iväg…först till Kristianstad och Konditori Fantasi och frukostbuffé. Mumma! 

Sen var det in i bilen igen, när vi närmade oss Halmstad trodde jag han planerat in ett besök hos Wiro och Per…. Men ack nej… vi körde förbi och till ULLARED!


Alla som känner min make vet att han bokstavligen hatar shopping!
Men vad gör man inte för sin fru. Detta är ren och skär kärlek!
Vi fick en mycket trevlig dag med shopping, fika och sedan hämtmat!
Söndagen blev det inte många knop… slappt och skönt!


Måndagen fyllde jag år och det började med jobb, sen till Hanaskog och hämtade trofén, och sen blev det middag ute. Riktigt mysigt.

Vildsvinsbetar (17 cm)

Precis en sådan lagom start på måndagen.
Hela veckan var det full fart på jobbet, vi klämde givetvis in en semla på Fettisdagen.



I torsdags blev det ett besök hos sötaste Melanie och hennes föräldrar, och Em och Marcus kom med dit.
Där renoveras det med och det blir jätte fint! 
Det var en riktigt trevlig eftermiddag/kväll, mormor och morfar saknar denna lilla pärlan


I fredags hämtades paket på posten och äntligen kom vår taklampa, efter många månaders letande hittade jag på Jotex en som kunde passa hemma hos oss.
Så himla nöjd!
 
 

Så i lördags monterade Christian den och fick den på plats medan jag bakade tårtbotten och gjorde vaniljkräm.
Bäst att förbereda inför söndagens kalas.
 
Kl. 16.30 var det middag hemma hos Em och Marcus, årets första grillade karré blev det med god sallad och potatisgratäng.
Dom har fått så fin i sitt hus! 
 

Sen bar det av till Kristianstad och teatern där vi skulle få njuta av musikalen Peter Pan, åhhh så bra den var!
Jag är en stolt gudmor /moster till Erik som har huvudrollen som Peter Pan, kan varmt rekommendera den.
Erik med sin mormor längst upp till höger och med sin mamma längst ner till höger.
Chris, Tindra, jag, Emma, Erik, Elina och Amanda längst ner till vänster!


Dom hade verkligen fångat historien perfekt!
Helt fantastiskt!
Läs recensionen här i Kristianstadsbladet. Detta är dom väl värda! Bästa jag sett på länge!
Måste säga att detta var en perfekt 40-års present till min make. Han tyckte den var super bra... första gången för honom på teatern i Kristianstad. Det kommer bli fler :)
Skattade åt Chris när vi kommer hem, han glittrade i grönt :P Erik hade delat med sig lite glitter och glamour när dom kramades! :)))
 
 
Recept på potatissalladen hittar du här.

Igår söndag hade vi kalas för mig, det blev lite mat, hemlagad potatissallad, grillad kyckling och grönsallad och avslutningsvis tårta.


Blev väldigt nöjd med min första gluten och laktosfria tårta. Blev väldigt nöjd med resultatet... mina hittepå tårtor gör succé ännu en gång!


Jag blev så glad över mina presenter!
Och tack till alla ni som kom och gjorde min kalasdag mysig. Love you all!

Och idag är det måndag, en ny orörd vecka med nya utmaningar! Det har varit fullfart på jobbet ... skoja inte, vet knappt vad jag ska göra först, alla vill ha material, priser osv. NU!! 

Så i morgon är planen att börja riktigt tidigt! :)

Ha en härlig kväll... nu blir det snart sängen för mig... helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar